Pas maar op, te weinig oliedruk is zeer ongezond voor een motor. Op zich moet je niet uitsluiten dat de meter kuren heeft, maar als je ook rare geluiden hoort... Was het een nieuw (gereviseerd) blok? Is er een nieuwe oliepomp gebruikt? Ik kan even geen andere mogelijke oorzaken bedenken van te lage oliedruk dan een oliepomp die het begeeft, maar misschien weten anderen nog wat.
- Login of registreer om te reageren
RE: Joop: Oliedruk valt weg
Ingediend door Balmoral op vr, 18-07-2003 10:39
Nou, heb meerdere malen gezocht, maar niet echt mijn probleem kunnen vinden. Joop (ja, weer die Van ) heeft net een kleine 2 weken een nieuwer blok erin liggen, incl. versnellings bak. Nou loopt dt blok erg goed. Anders dan het oude blok, maar de bak die er in ligt is heel snel in de eerste versnellingen .
Nou rij ik gisteren naar huis, en zie dat oliedruk een beetje laag is, in zijn 4 met zon 120/130, staat op 2? Normaal staat ie bij mij dan op 5. Beetje tikken op de meter, nada, maar verder rijdt het nog goed, geen rare geluiden oid. Die avond heb ik mijn carbs anders afgesteld, omdat de motor een beetje erg hoog stationair liep. Uiteindelijk de boel mooi laag stationair gekregen, en ze doet het weer prima zo! Meteen ook maar de olie gecontroleerd, was nog prima inm orde. Vanochtend start ik, en zie de meter weer naar 5 gaan, bij het starten al? Nog steeds klinkt alles goed, en ik merk ook geen andere gedrag van de motor. Ik onderweg, let er eigenlijk niet zo erg meer op, maar vlak bij mijn werk kijk ik weer, staat ie weer op 2? Ik de snelweg af bij mijn werk, kom voor een stoplicht, zakt de meter tot 0,5?? Waneer ik dan wegrij, gaat optrekken in de eerste en tweede versnelling gepaard met een soort van ratelachtig geluid? Ik ben heel voorzichtig naar mijn werk gereden, en zonder problemen aan gekomen, maar het probleem is er denk ik nog steeds. Ik ga met de Lunch maar ens kijken of er iets van olie lekt, en hoe de druk is op het moment dat ik start... To be continued...