Kabels/aansluitingen raden?!

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

aangezien de vorige eigenaar waarschijnlijk niet eens zelf zijn boterham kon smeren, en hier en daar wat kabels is vergeten aan te sluiten heb ik jullie hulp nodig. :)

">
dit is een holle slang die naar de ECU gaat, moet ergens eindigen achter de luchfilter

">
hier hoort iets op te zitten (neem ik aan) maar geen idee wat :?

">
hier heeft ooit iets aangezeten, gaat van een rood/blauwe draad over op een blauwe.

de motor start niet, krijgt wel benzine tot aan de aansluiting onder de luchtfilter, lijkt wel of de doorgang geblokkeerd wordt door een klep die werkt met vacium?

hopelijk weten jullie enkele draden te benoemen. O:)


alvast bedankt!

René

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Hallo rene

Bovenste foto:

deze hoort aan een zwart vierkant kastje aangesloten te zitten ( vlak bij je injector ) deze slang is een vacuum slang. Aan dat kastje zit nog een slang en deze slang verdwijnt achter je inlaatspruitstuk ( met nog een aansluiting voor je originele luchtfilter..heb je een openluchtfilter..dan hoort deze afgedopt te zijn).

Middelste foto:

Daar hoort als het goed is niks meer aan te zitten..waarvoor ie dient weet in niet..iig op onze Spi zit daar ook niks aangesloten.


Laatste foto:

ergens op `t forum is een topic over kabelkleuren en war deze voor zijn ( maar ik weet ff snel niet waar )

Succes ermee,

Groetjes,

Maurice

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

kijk, daar kan ik wat mee! :D

bedankt voor de info!

gr rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

voor schema, zie linkjes in:
viewtopic.php?p=499800#p499800

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

weet iemand hoeveel amp deze zekering is? (1300i 1992)

zat bij mij namelijk een spijker in :?

">

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

in de bovenste 35A, 2de en 3de 25A en laatste 15A.

En wat betreft je 3de plaatje, kan het ook blauw/oranje -zekering- blauw zijn?
Dan zou het voor je mist-achterlicht kunnen zijn denk ik.Werkt deze nog?
Let op dat je wel je gewone licht aandoet als je het mist-achterlicht checkt anders werkt deze niet. ;)

Gr. Splinter

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Mausje75 schreef:
Hallo rene

Bovenste foto:

deze hoort aan een zwart vierkant kastje aangesloten te zitten



geen idee welk zwart kastje je bedoelt :x
bedoel je dit korte slangetje?
">
iemand enig idee wat er op de lange moet?


">
hier hoort ook iets op, maar wat? en wat doet het? (niet de groene)



gr rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Hey Rene

Check deze link eens:
link

Het gaat om dit kastje:


bij het schutbord rechts ( passagierskant ) naast de injector hoort dit kastje te zitten


En idd die 2 slangetjes zijn het die ik in het eerst bericht schreef.
Die gele slang hoort ( zo te zien een orginele filter )...als je injector is gemonteerd...aan de rechterslang dus..( de kortste slang zo te zien ;) )

En die lange hoort op dat kastje gemonteerd te zitten.


Staat ook allemaal op die link aangegeven.

Succes,

Maurice

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

ik zal eens kijken! :)

iig hardstikke bedankt voor de moeite! d:)b

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

geloof je als ik zeg dat ik dit kastje niet heb :? , beugeltje daarvoor zit niets in.
mischien dat ik daarom ook een aansluiting mis op mijn luchtfilter (bovenstaande foto)

Moet ik dit kastje hebben?

gr rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Rene-mini schreef:
geloof je als ik zeg dat ik dit kastje niet heb :? , beugeltje daarvoor zit niets in.
mischien dat ik daarom ook een aansluiting mis op mijn luchtfilter (bovenstaande foto)





Het kan het zijn dat de sensor die het inlaatvacuum meet incorrecte informatie krijgt, of hij is stuk. Dat laatste is erg onwaarschijnlijk trouwens. Die sensor zit in het motormanagement en als het vacuumslangetje dat vanuit de computer, via een benzinedamp-opslagdoosje (fuel vapour trap) naar het inlaatspruitstuk loopt lek is dan kan ie gek doen.




Dit kastje zorgt ervoor..heel belangrijk...dat er geen benzine dampen in je ECU terecht komen..en dus je ECU niet naar de eeuwige ECU velden gaat. Hij kan hierdoor rare waardes lezen...

Dus.....

Rene-mini":1o642pnn]Moet ik dit kastje hebben?[/quote:1o642pnn]

[size=150:1o642pnn][i:1o642pnn]JA!!![/i:1o642pnn][/size:1o642pnn] ;)

Groetjes,

Maurice

ps...als je er echt niet meer uitkomt...zou ik `m naar 1 van de sponsors rechts brengen en laten nakijken...scheelt een hoop zoekwerk..en je hebt er veel plezier van :) [size=30:1o642pnn](je portemonnee iets minder maar het is dan wel zoals het moet )[/size:1o642pnn]

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

snel even halen dan! (als het niet te laat is :'( )

bedankt!

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

">

weet iemand wat de werking is van deze knop?
zit helemaal rechts op het schutbord, zitten 3 aansluitingen op en 2 draden.
als je hem een keer indrukt moet je hem eraf schroeven om vervolgens met een ijzeren balletje de schakalaar te ''resetten'' (door hem ondersteboven te houden) :?

kan het een soort beveiliging zijn ? aangezien de benzine niet verder komt als de injector...

gr rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Passagierskant rechts? Zo nee, dus bestuurderskant...dan kan het zijn..( als je een SPi/MPi hebt ) dat het de inertia switch is...die niet op z`n plek zit trouwens

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Ik dacht al een bekende foto te zien ;).

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Zit zo te zien aan de bestuurderszijde. Gezien het scharnier van de motorkap en het vaatje van de koppeling. Dit is idd de "Dodemansknop" ofwel, zoals Maus al aangeeft, de inertieswitch. Deze niet indrukken, deze sluit in geval van een ongeluk de benzinetoevoer af.

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Maar Rene...

Mag ik vragen welke Bob de Sloper er aan je Mini heeft geprutst??

Er klopt geen hout van...

Groetjes,

Een Maus die medelijden met je heeft en je veel sterkte wenst.

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

Mausje75 schreef:


Een Maus die medelijden met je heeft en je veel sterkte wenst.



Bedankt! :)

het is best frustrerend, spraar je 1,5 jaar voor een (denk je) leuke mini, blijkt er vanalles mis te zijn,

zaten spijkers in ipv zekeringen
roest probeerde hij op te lossen door alles vol pur te spuiten
zit geen fuel trap in
zat geen luchtfilter in het filterhuis
zaten geen aansluitingen op het filterhuis
kabels waren niet aangesloten
en ga zo maar door...



en daar kom je dan (voor een deel) pas achter nadat je hem helemaal gestript hebt, wil je hem na 3 maanden restaureren starten en blijkt er nog een deel niet goed te zijn :((

de naam weet ik niet, heb m in eindhoven gehaald, heb wel een e-mail adress :P
(al heb je daar verder niets meer aan)

mede dankzij dit forum worden wel veel van mijn vragen beantwoord en komt plezier maken vanzelf! d:)b

gr rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

afschieten dit soort oplichters.
heb het zelf ook gehad heb een tijd geleden de auto maar aan de kant gezet.
ondertussen begint het al wel wat te worden.
maar jezus wat een frustratie door dit soort verkopers :((

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

ja doodschieten is het juiste antwoord,

sterkte ermee.... :|
groetjes seffens

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

hey,

Ik ben nog steeds aan het proberen er weer leven in te blazen en heb zelfs een leeraar autotechniek zover gekregen te helpen, al heb ik wel een vraag;

Wat is de (precieze) werking van het 'kastje'' op onderstaande foto, het gaat om het koperkleurige ding in het midden. :P

">


bvd.

rene

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

het is niet meer nodig... :)

RE: Kabels/aansluitingen raden?!

zit nu met het volgende... :)

viewtopic.php?f=5&t=43101&start=30

thx