kachel

RE: kachel

hallo,

ik heb ooit ergens gelezen op het internet dat je 2 kachels in een mini kunt monteren. Ik heb nml een cabriootje en dan kan dat goed van pas komen. Weet iemand hoe ik dat kan doen ?

thanks.
luc.

RE: kachel

Dit valt denk ik beter onder techniek.
Het enige wat ik kan bedenken om ze aan elkaar te zetten is door de uitgang van de eerste kachel op de ingang van de 2de te zetten en de uitgang van de tweede weer richting motor te laten lopen????

grtz

RE: kachel

Denk dat met een beetje knutselen het best mogelijk is om er een tweede kachel in te bouwen...echter ik zie hiervan het nut niet in. De warmte van de motor zorgt voor het verwarmen van je mini. En ik denk niet dat een tweede kachel een extra bijdrage aan de warmte levert. Wat ik me wel kan voorstellen wat helpt is om een zwaardere ventilator achter het radiateurtje van je kachel te monteren. Er zijn ook dingen te koop die je voor je kachel kunt monteren zodat je zelfs als de motor nog koud is een warme kachel hebt.

RE: kachel

Met twee kachels heb je ook twee radiateurtjes en mits het koelsysteem het bij kan houden dus ook twee keer zoveel warme lucht. En dat het koelsysteem het bij kan houden lijkt me niet zo'n probleem, want de koelcapaciteit van de "gewone" radiateur zal nog altijd vele malen groter zijn.

RE: kachel

lovato schreef:
Weet iemand hoe ik dat kan doen ?



Ehhmm.. ja heb daar wel ideen over. Maar heb dit zelf verzonnen. Dus kan me niet voorstellen dat jij daar ooit van gehoord hebt. Dus ik weet niet of jij hetzelfde bedoeld als ik...

Ik heb ooit bedacht dat de kachel van de mini wat te kort schiet. Vooral met ontwasemen. Dat komt niet zozeer doordat de ventilator tekort schiet, of doordat de warmte niet voldoende is. Maar door het kleppensysteem. Dit geeft zoveel wrijving, dat de luchtflow die er bij het raam uit komt bijna met de hand niet eens meer te voelen is...

Dus bedacht ik mij 2 kachelradiateurs te monteren op de manier die remco schrijft. Haal de verwarming eens uit elkaar, en zie hoeveel ruimte die schuiven innemen. Dat is net zoveel als de hele kachelradiator. Dus haal die schuiven weg, en monteer een tweede radiator. Die schuiven heb je toch niet meer nodig aangezien de ene met zijn eigen ventilator de ontwaseming doet, en de andere het int.

Maar dit is nog een hersenspinsel. Weet niet of het ook echt uit te voeren is. Eelke schrijft al dat hij geen probleem ziet met de warmte-koel-capaciteit met 1 extra radiator. Maar ik weet nog niet zo zeker of dat op gaat. Ben bang dat het koelwater te veel afkoelt, en de motor niet meer warm, of heel traag op temperatuur komt... Misschien ook niet.. Uitproberen en je weet het...

RE: kachel

je zou eigenlijk gewoon die warme lucht beter moeten verdelen, bijv. bij je achterraam ofzo want zoals het nou gaat is het eigenlijk gewoon klote

alleen je voorruit en "car" |:( ja dan is dat autotje nooit heet te stoken

RE: kachel

Hoi, bij Kennie ('96 spi) heb ik daar eigenlijk niet zo'n probleem mee :)" title="Evil" /> Bij Morrisson ('79 van) wel, maar daar zit nog een kachel in met een verticale bedieningshandel. Die klep sluit zo slecht af dat het eigenlijk geen f... uitmaakt in welke stand ie staat :( De warme lucht giert er aan alle kanten voorbij. Alleen de handel op screen en dan de klep met de hand een beetje op zijn plaats te zetten werkt wel een beetje voor de ontwaseming. Ik heb wel een multivezel huishouddoekje in de auto liggen voor de eerste kilometers, dat werkt perfect :)
Groet, Jos