Er is geen verschil in kachels maar, je moet een steuntje maken zo dat je kachel meer naar voren hangt, kan een simpel stukje staal zijn met 2 gaatjes, moet zelf even kijken hoelang hij moet worden
groet
- Login of registreer om te reageren
Er is geen verschil in kachels maar, je moet een steuntje maken zo dat je kachel meer naar voren hangt, kan een simpel stukje staal zijn met 2 gaatjes, moet zelf even kijken hoelang hij moet worden
groet
Bij mijn weten zijn er 2 soorten kachel's.
Of er verschil zit aan de achter-zijde dat durf ik niet te zeggen.
idd.
oud type heeft slangen aan 1 kant, nieuwer type slangen een beide kanten.
suc-6-
Zover ik weet zijn de afmetingen van de behuizing nooit echt veranderd alleen de aansluitingen zoals al eerder werd opgemerkt.
Dennis
zo ik ben er nu toch echt achter dat er meer dan 2 type kachels zijn!
je hebt de vroege recirculatie kachels
je hebt de kunstof gewone
en de metalen gewone (van valeo)
voor zo ver ik kan zien zijn de metalen en kunstofen uitwisselbaar heeft iemand hier meer info over?
de behuizingen zijn in principe uitwisselbaar, maar er zit verschil in de warmtewisselaars (slangen rechts)
HEATER MATRIX, 0.50" bore Upto VIN 212068
HEATER MATRIX, 0.625" bore VIN212069 on
JEF10005 HEATER MATRIX, 0.625" bore Plastic casing
en dan heb je de late (Spi, Mpi) met de slangen aan de andere kant (en een 90 graden bocht)
HTH,
Theo van den Bogaard
mijn mini is geen i model maar een 850 uit "73 en hier zit een kunstof kachel in
en ik heb net van birdy een metalen kachel gekocht (voor de radiator)
het leek me idd al uitwisselbaar maar de capaciteit van de radiatof verschilt dus
Ingediend door British open op wo, 07-05-2008 13:43
[size=75:3u4e34dp][Topics samengevoegd - Evity][/size:3u4e34dp]
Zou graag een MPI kachel plaatsen gaat dit zomaar of moeten er aanpassingen gebeuren?
Alvast bedankt.
@British open: ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, waar de verschillen van een normaal en een MPI kachel worden besproken.
Misschien kan iemand anders nog een duidelijker antwoord geven?
[size=85:2vkc29ds][topics samengevoegd - Crispy][/size:2vkc29ds]
hey!
Ik had was even benieuwd.. Ik heb namelijk nog een kachelunit van een mini liggen. Ik was van plan deze helemaal open te maken, te reinigen e.d. en dan in te bouwen in mijn mini.
Nu blijkt dat dit net een andere unit is (de zeikanten voor de aangezogen lucht heeft "flapjes" en ik meende nog een aantal kleine verschillen te zien. Maar nu is mijn vraag of de ophangpunten e.d. wel bij alle mini's hetzelfde zijn??
Ik hoor t wel!
hoop ik
sebas
De ophangpunten achter ( dus tegen het schutbord ) zijn ongeveer hetzelfde..maar aan de voorkant zijn ze verschillend...maar voor de handige klussert is het wel aan te passen
Kijk ook ff naar de aansluiting van de slangen
Groetjes,
Maurice
sebas, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
Probeer de volgende keer eerst even de zoekfunctie voor je een nieuw topic opent
En de mpi kachel aanjager heeft 3 standen.
Aan
Een beetje aan (gaat via kachelweerstand)
en uit
Mocht je nog op zoek zijn naar het oude type kunststof kachel (dus niet SPi of MPi), die heb ik nog wel liggen voor je. Diverse types zelfs.. :-)
SPi's hebben zowel metalen als kunststof kachels gebruikt, afhankelijk van het bouwjaar. De latere types hebben een (veel efficientere) kunststof kachel, terwijl de oudere een metalen behuizing hebben.
Ook de metalen behuizing kunnen verschillen, mijn 77er had oorspronkelijk een kachel met 2 aansluitingen aan de rechterkant, die +/- 15cm uit elkaar zaten. Nu zit er een later type in, met 2 aansluitingen naast elkaar (inclusief modificatiesetje om de lekkage van het kunststof aansluitstukje op te lossen).
Bij mijn weten maakt het niet uit of er rembekrachtiging inzit, maar zeker weten doe ik dat niet.
RE: Kachel verschillen???????
Ingediend door remspoor op ma, 05-02-2007 13:12
Weet iemand of er verschillende kachels zijn?
Mbt de afmeting niet de instelling.......
Ik heb een MK3 body, ik heb een compleet rembekrachtigings systeem gekocht en nu past mijn kachel niet meer.
De stang die van het rempedaal naar de bekrachtiging gaat zit in de weg.
Waar zit het verschil nu in? Weet iemand dit..
Dacht dat alle afmetingen hetzelfde waren, ben het spoor ff buister