ik denk dattie in standaard techniek moet staan maar ok.
Anyway, twee bougies moet kunnen, dan loopt ie wel heeeeel beroerd... Vanwaar je vraag?
- Login of registreer om te reageren
ik denk dattie in standaard techniek moet staan maar ok.
Anyway, twee bougies moet kunnen, dan loopt ie wel heeeeel beroerd... Vanwaar je vraag?
Ingediend door linkaard op do, 03-11-2005 09:05
Klopt dat ie kan starten en draaien op 2 cilinders, enkel motoren waarvan de compressie uitstekend is, een goed afgestelde ontsteking, kleppen e.d hebben.
Motoren die evenveel olie gebruiken als benzine daar lukt dat niet mee.
hmmz, het kan idd wel, maar de vraag is meer of dta zin heeft?
ben je aan het bezuinigen en doe je er maar 2 bougies oid
of staat ie zo afgesteld dat 2 het max haalbare is
mss kan je beter doorklussen tot je ze alle 4 weer hebt
Ingediend door linkaard op do, 03-11-2005 11:38
hahahaa Hanz ben je aan het bezuinigen en doe je er maar 2 bougies oid
of staat ie zo afgesteld dat 2 het max haalbare is
mss kan je beter doorklussen tot je ze alle 4 weer hebt
Misschien dat belgische mini's anders zijn dan Nederlandse.
Ik weet ook niet wat hij hiermee wil, maar ik denk dat ie aan de auto gewerkt had of misschien nu nog bezig is en twee bougie's niet had gemonteerd, ofwel de kabels niet had aangesloten.
Ingediend door bertan op do, 03-11-2005 21:24
Thanx voor de reacties, ik heb het probleempje ondertussen al opgelost, was toch wel erg onder indruk van mn Godzilla (zo noemt mn minitje), verstond me er zelfs niet aan, ik was bezig aan het werken aan mn mini toen ik verstrooid werd door een telefoongesprek.Kijken jullie zelf maar mee:
link ik heb de motor gestart en nadien zelf gestopt, hij draait anders gewoon verder.
@ Hanz : zou wel een goede project zijn he? mini
doen draaien op 2 cilinders, helft minder verbruik...
bertan schreef:
zou wel een goede project zijn he? mini
doen draaien op 2 cilinders, helft minder verbruik...
hee zou zeker beter zijn
wat ik wel gehoord heb is dat de crysler 16 (!) cylinder er 8 cylinders af kan gooien(weet niet hoe?)
en dat dat dan 8% scheelt in je gebruik
dus dat zijn geen schokkende procenten zeg maar
Bij GM is er ook zo'n systeem op de grotere V8 motoren, genaamd DOD (Displacement on Demand)
De onsteking wordt uitgeschakeld en de kleppen geopend zodat er geen compressie meer is in die cilinders. (ik geloof dat ze er zelfs 4 vd acht uitschakelen) Alle zuigers bewegen dus wel gewoon mee.
Ingediend door bertan op vr, 04-11-2005 21:41
ik d8 dat mercedes ook met zulke projecten bezig was,
Ja dit is mogelijk.
Als je de spindle van je ontsteking 180 gr gedraaid hebt tov de juiste stand dan kan het blok aanslaan op 2 cilinders.
Been there, done that en was stomverbaasd...
het eerder genoemde principe van cilinders stilleggen gebeurd ook bij vrachtwagens met motorproblemen, om hem rijdend te houden kan er bij bepaalde motoren 1 of meerdere clinders 'afgesloten' worden, ze draaien mee, maar leveren geen kracht.
Paul schreef:
Ja dit is mogelijk.
Als je de spindle van je ontsteking 180 gr gedraaid hebt tov de juiste stand dan kan het blok aanslaan op 2 cilinders.
Been there, done that en was stomverbaasd...
Dat heeft idd voor hoofdbrekens gezorgt maar het blok liep doordat het perfect gebalanceerd was, beter dan mijn motor op 4 cil...
hehe een motor die op 2 pitten loopt/ontsteking 180gr gedraait standaard techniek noemen.
jammer dat er geen 'gepruts' afdeling hebben hier
Ingediend door bertan op ma, 07-11-2005 18:24
paul schreef:
Ja dit is mogelijk.
Als je de spindle van je ontsteking 180 gr gedraaid hebt tov de juiste stand dan kan het blok aanslaan op 2 cilinders.
@paulwaarom spreek je over het feit dat ik de as 180 graden gedraaid zou hebben??
ik heb de as er niet of nooit uitgehaald.
Dan vraag ik me af waarom mijn motor niet zou lopen als ik weet dat deze niet 180 graden verdraaid is.
hanz":334pnv4m]hehe een motor die op 2 pitten loopt/ontsteking 180gr gedraait standaard techniek noemen.
jammer dat er geen 'gepruts' afdeling hebben hier [/quote:334pnv4m]
@hanz ik heb dat geplaats in vraag en antwoord en niet in techniek algemeen dat heeft eelke gedaan.
daarbij wil ik nog es aanhalen dat mijn ontsteking niet 180 graden is verdraaid.
ik ben er niet voor om te prutsen anderen blijkbaar wel als ik bepaalde dingen lees,
maar ik ben niet de persoon om hierover een topic te openen, dat moet eelke doen geklungel en gepruts
door anderen wat ik al gelezen heb.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18040
groetjes,
bertan
bertan schreef:
@paulwaarom spreek je over het feit dat ik de as 180 graden gedraaid zou hebben??
Paul heeft zijn blok helemaal uit elkaar gehad en een klein foutje gemaakt met het monteren. Dus vandaar dat hij daarop reageerde waarschijnlijk op de vraag of de motor op 2 cilinders kan draaien...
hanz":izqknl1l]jammer dat er geen 'gepruts' afdeling hebben hier [/quote:izqknl1l]
@Hanz.. een foutje is menselijk heh
Rene schreef:
een foutje is menselijk heh
jeps indeed.
ik denk zelfs dat dit forum een stuk kaler zou worden als alles in 1 keer zou lukken
stel je voor:
gast topic: ik heb mijn achtersubframe vervangen zonder problemen
reacties: leuk voor je ik ook
of : brak bij jou ook al geen bout af en paste alles ook in 1 keer?
maargoed nu weer OT
Met het A-blokje vinden wij het raar dat een mini op 2 cilinders loopt, maar oorspronkelijk wilde men een grote 2 cilinder in de mini stoppen...
Misschien heeft onze grote vriendelijke belg een van de prototypemodellen te pakken?
jops
ik zou gene bezwaar hebben tegen een dikke 2 cylinder DIESEL motor (geen harleydavidson geluiden aub), die zijn rete sterk met onverslaanbaar koppel
ook weinig ontstekingsproblemen meer :)" title="Evil" />
mss wel wat meer gewicht
RE: Kan een motor starten op 2 bougies?
Ingediend door bertan op wo, 02-11-2005 22:40
ik wist niet waar ik deze topic moest openen, daarom heb ik het hier gedaan.
Sorry als het op verkeerde deel staat.