Hoi Steven,
Welkom in de wereld van charme, roest, wegligging, kortsluiting, styling en doorzetten. Eenmaal gepakt door het mini virus wordt het een deel van je leven.
Technisch lezend heb je het voor elkaar gekregen dat ik toch een grijns op mn kop had. Goedbedoelde detals, maar wel een beetje klok en klepel.Helemaal niet onverstandig om een specialist of ervaren iemand te laten kijken naar jouw patient. Grijp vooral de kans om mee te klussen en alle info op te zuigen. Zal je veel aan hebben voor de rest van je leven / hobby.
Vergeet nooit: het duurste woord uit de dikke van Dale is "laten". Goedkoopste is "zelf".
succes, Bart
- Login of registreer om te reageren
RE: kapotte cylinder?
Ingediend door steempien op di, 02-04-2013 22:28
Beste allemaal,
mijn naam is Steven en ik ben nieuw hier op dit forum. Sinds oktober vorig jaar ben ik de trotse bezitter van een heuse mini. Hoewel een mini natuurlijk nooit een miskoop kan zijn, geeft hij me wel heel wat meer kopzorgen dan ik vooraf had gehoopt. Op dit moment is, behalve lekke rem- en koppeling-leidingen het grootste euvel dat het erop lijkt dat sinds een paar maanden 1 van de cilinders (de meest rechtse)het niet meer doet. De mini wil nog maar met de grootste moeite starten , en als ik de bougiekabel van de desbetreffende cilinder eruit trek geeft dat geen verschil. De bougies vonken wel (heb ze ook vervangen) en vervolgens mij is ook de pakking niet lek (zie geen water onder de kleppenpakking, en als ik de auto aanduw in de versnelling komt er volgens mij geen olie bij de bougies). Wie heeft er suggestie's wat het probleem kan zijn en hoe dit te verhelpen? En zijn er suggestie's voor een goede en goedkope oldtimer / mini garage / werkplaats in de omgeving Utrecht?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp!