RE: Katalysator gloeiend heet /niet op toeren komen
Ingediend door _mini_cooper_ op za, 10-03-2012 19:00
Per ongeluk aan de onststeking gezeten? Misschien dat de motor (af en toe) een cilinder overslaat? Waardoor er van die cilinder onverbrande benzine naar de katalysator gaat en daardoor zo warm word.
Heb dit wel eens gehad bij een eerder baantje bij een garage, waar ik het motorblok van een auto moest afspuiten. Kwam wat vocht bij de ontsteking waardoor deze niet lekker liep. Gevolg: de Katalysator vloog in brand
- Login of registreer om te reageren
RE: Katalysator gloeiend heet /niet op toeren komen
Ingediend door coopersport op za, 10-03-2012 18:51
Hallo,
Heb een probleem met Mini MPI uit 2000 , deze wil nadat ik de motor na een versnellingsbakrevisie teruggebouwd heb, niet meer op toeren komen het lijkt dat de onsteking niet op tijd staat .
Bij 5000rpm begint hij te stotteren en gaat niet meer verder.
Ook word de katalysator roodgloeiend na een paar minuutjes.
Heb al veel geprobeerd( lambda vv / katalysator vv / injectie vv/spruitstukpakking vv/ motorregelapp. vv / krukassensor vv/relais module vv /uitlaat achter vv/onsteking vv/nokkenassensor enz maar helaas geen resultaat!
Heb al het een en ander op het forum gelezen maar helaas brengt niet me verder.
Wie o wie kan mij de juiste tip geven,want begin een beetje moe te worden na een paar weekjes prullen!
Groet,
John