Zomaar een gokje: hoe is het met de aansluiting van de ECU op het injectiesysteem en wherever hij nog meer op aangesloten is? Misschien is dat ook wel los geweest. Anders e.e.a. even laten doormeten bij een Rover garage?
- Login of registreer om te reageren
RE: Klep problemen
Ingediend door Adonias op di, 26-02-2002 19:43
Laatst heeft mijn mini een nieuw subframe en remmen gekregen. Daarvoor moest de accu los. De ecu is dus gereset. Sinds ik hem terug rij, rijdt hij klote. Ik weet dat het een kilometer of 100 duurt voordat de ecu zich weer heeft ingesteld, ik heb het eerder al gehad en gedaan.
Het probleem is dat de motor ontzettend lui blijft... ik kom de van Brienenoordbrug niet eens over in zijn 4!! Ook geeft hij backfire (benzine die ontploft in het luchtfilter door een niet goed sluitende klep). Hoe kan dit zomaar allemaal? Ik heb de accu al een paar keer losgehaald (voor 24 uur) en weer gereden... telkens weer die backfire, en klote optrekken (het is een 1300cc). Ook het luchtfilter schoongemaakt, maar dat mocht ook niet baten.
Kan het zijn gekomen dat er te hard mee is ingereden terwijl de ecu zich nog moest stellen? Die monteur zegt dat hij dat niet heeft gedaan en ik wil hem best geloven, maar ik snap gewoon niet hoe mijn mini nu oppeens die kuren heeft gekregen....