RE: klepje vervangen
Ingediend door Remko op wo, 03-12-2003 08:19
Hoi!
Om precies het probleem vast te stellen zal iig de kop eraf moeten. Dit is zelf te doen als je een beetje handig bent.
Het beste is dan om met je kop langs een revisiebedrijf te gaan en hun vast laten stellen wat het probleem is. Moet je wel ff weten in welke cilinder de compressie wel eens helemaal wegvalt. Dan kunnen hun je wel vertellen wat je ermee moet doen!
Wat ik me ook voor kan stellen is dat een klepveer gebroken is en dat ie dus niet mee omhoog getrokken wordt, maar dat zou dan altijd zijn.... En het was maar af en toe zei je.... Als het dat is, zie je dat snel genoeg; als je de kleppendeksel verwijdert, zie je 8 veren zitten. Misschien dat daar iets mee mis is ofzo?
Suc6 ermee!
Remko
- Login of registreer om te reageren
RE: klepje vervangen
Ingediend door Burat op di, 02-12-2003 15:35
hoi ik heb net vol verbazing een deel van dit forum gelezen. de helft van de tijd heb ik geen idee waar het over gaat. maar goed, ik heb een probleem waarbij ik hulp nodig heb
mijn mini 1275 uit 91 heeft wat problemen met een van de kleppen. wat er gebeurd is dat zo'n ding geloof ik blijft hangen;
de motor valt regelmatig uit als je weinig toeren maakt. constante snelheid is geen probleem. voor een stoplicht staan wel 8( m'n locale rover dealer heeft hier naar gekeken en die zagen tijdens een compressie meting dat zo af en toe de compressie helemaal wegvalt op een van de kleppen. hij had het erover dat de kop niet goed paste en vast bleef zitten? er zou iets vervangen moeten worden, tweedehands klep(kop)?
komt dit iemand bekend voor? wat zou de beste oplossing zijn?
sry als dit wat onduidelijk is allemaal, morgen hoor ik die monteur uit, en laat hij me zien wat er mis is, dan kan ik meer details geven..