Kleppen verbranden voornamelijk door dat ze te strak staan.
Wanneer de tuimelaars niet af gesteld of na gesteld worden kunnen ze te strak staan waardoor de uitlaat klep op een kleine kier blijft staan. Hierdoor kan de klep zijn warmte niet kwijt en verbrand.
Na vervangen/ hermonteren van een kop moet je altijd na X km de tuimelaars nastellen.
Ik weet niet of dat dit gedaan is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Kleppen verbrand hoe kan dat?
Ingediend door ballast op di, 07-06-2011 22:09
Het gaat om een origineel 1300 blok(geen metro)
Mijn kleppen zijn verbrand. Ik heb een complete revisie uit laten voeren en toen bleek de kop kapot te zijn. Ik heb naar het revisie bedrijf een nieuwe kop gebracht van een metro blok ook een 1300. Deze kop is toen ook gereviseerd. Zou het kunnen zijn dat mijn kleppen zijn verbrand door die metro kop? Misschien omdat Deze kop anders is dan een originele 1300 kop.
Iemand die mij advies kan geven?
Alvast bedankt!