Kleppen vernieuwen of nog te redden?

default

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

Wij zijn bezig een mini uit '88 op te knappen. Een echte Jet Black. Heel de mini al gestript en met laswerk valt het mee dus zijn we tot de conclusie gekomen dat deze ook nog te redden is en willen hier wel de moeite voor nemen, maar nu een probleem waar we beide geen verstand van hebben. Kleppen zien er zwart uit, maar of dit nu normaal is of niet weten we niet. Hierbij vragen we jullie hulp. Foto is bijgevoegd met link.

http://imgshuck.com/images/ejin.jpg

Zijn er meer foto's nodig laat het maar weten.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

default

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

Thiez schreef:
Kleppen zien er zwart uit, maar of dit nu normaal is of niet weten we niet.



## uit wat je van de kleppen in de foto laat zien, zie ik geen probleem.
(heb laatst bij een revisiebedrijf wat koppen/kleppen bekeken en besproken)

doen:
kleppen eruithalen, schoonmaken met koperdraadstaalborstel op boortol. de klepSTEEL niet bewerken (het deel dat binnen de klepgeleider (in de kop) op en neer gaat).
de klepzittingen ook reinigen en zorgvuldig bekijken op scheurtjes, uitgeslagen of uitgebrande stukjes.
evt. klepzittingen laten vernieuwen (revisiebedrijf).
als de zittingen goed zijn en ook de kleppen niet weggebrand zijn of weggebroken stukjes hebben: kleppen met slijppasta opnieuw op de resp. klepzitting inslijpen (klep en zitting bij elkaar houden).
kleppen controleren of ze goed afdichten (kunnen ze met een vacuumpomp bij het revisiebedrijf ook).
dan de zaak hermonteren (kop evt. vlakken) met nieuwe koppakking.

hth

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

das een redlijk normaal beeld hoor als je een kop van het blok trekt

mischien dat 1 of 2 uitlaatkleppen een beetje diep liggen maar geen rampen

het makkelijkst is om je kop maar een revisie bedrijf te brengen (omdat ie nu toch gevlakt moet worden) en hun ook naar de klep zittingen te laten kijken
als het kan gewoon de zittingen opnieuw laten slijpen (3vlaks is wel zo mooi) en nieuwe klepseals monteren en monteren maar1

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

De kleppen zien er op zich niet ongewoon uit , maar wat me wel op valt is dat 1 cylinder geen goede verbranding heeft gehad. Dat kan meerdere oorzaken hebben , maar zou ik me toch even in verdiepen.

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

Inmiddels ook aan mijn kleppen begonnen.


Ze zijn al uit de kop en voor ze de kop weer in gaan slijp ik ze even met pasta in de zitting. Wat ik wil wilde weten waar ik ze veilig schoon mee mag maken. Zowel het vlakke gedeelte als de steeltjes die zwart zijn van het roet zonder de klep te beschadingen.
En is het "noodzakelijk" om de klepgeleiders te vervangen of alleen echt als er problemen zijn? Ik wil de kop ook gaan flowen dus ze zullen er toch uit moeten.

RE: Kleppen vernieuwen of nog te redden?

Je kunt het gewoon schoonmaken met een dremel en schuurtolletje. Gata goed en je kunt het goed controleren. Meten van klepgeleider slijtage is lastig. als je beide kanten van de klep vast pakt en de klep kantelt dan mag er niet te veel speling zijn. Wat veel is is vooral op gevoel (daarvoor moet je meerdere koppen hebben gecontroleerd om duidelijke verschillen te merken).