klepspeling 0,35 mm maar blijf de kleppen horen

RE: klepspeling 0,35 mm maar blijf de kleppen horen

hallo minivrienden,

we hebben de kleppen van mijn mini 1000 nu 2 x gesteld op 0,35 mm maar we blijven ze horen ratelen.

Wat kan er dan nog meer aan de hand zijn.

groetjes

maaike

Je hoort ze.. of ze ratelen echt??

Kleppen die je hoort verbranden iig niet snel! Kleppen
die je totaal niet hoort verbranden eerder.
Als je kleppen te strak staan dan heb je kans dat ze
niet volledig afsluiten en daardoor verbranden..

Je mag ze dus best horen.. maar ratelen?
Moeilijk om vanaf hier te bepalen hoe ze klinken! ;)

tja het is ook moeilijk om te zeggen of het nu goed horen is of begin met ratelen.Maar ik ga ze vanmorgen opnieuw nastellen op 3,5 - 4 mm en kijken hoe het dan blijft

bedankt voor je reactie

groetjes

maaike

Nou ik zou dan wel 0.35mm tot 0.40mm doen ipv 3.5 tot 4.0 :) om ff verwarring te voorkomen.

succes!

Hahahaha dat bedoelde ik inderdaad :(

maar goed heb ze nagesteld en stonden toch nog precies hetzelfde. Maar ze ratelen redelijk hoor.

Kan dit eventueel nog een andere oorzaak hebben. En zoja wat er aan te doen.

groetjes

maaike

Zijn de stoters en kleppen er een keer uit geweest? Zo ja, zijn ze dan ook weer op de goeie plek terug gezet? Het kleppen, tuimelaars, stoters en nokkenasvolgers systeem werkt namelijk op elkaar in. Als je ze verwisseld zal je blokje niet lekker lopen en ratelen.

Bij een 1000 cc hebben de stoterbussen minder geleiding op het cilindrische deel en kunnen daardoor sneller inslijten dan bij een 1300. Dit maken wij ook wel eens mee, je blijft stellen en het kleppen lawaai houden, maar het zijn eigenlijk de stoterbussen die kantelen. Nou heb je bij een 1000 het voordeel dat je dekseltjes achterop hebt en de stoterbussen kun wisselen zonder de motor eruit te hoeven halen.

Groeten,
Carst

iemand ergens anders op het forum schreef:
In het Haynes boek staat dat alle motoren behalven 12A een klep ruimte moeten hebben van 0,30 en de 12A is 0,33 - 0,38.

Oftewel... Gewoon te ruim afgesteld?

Ik heb de Haynes thuis ook. En heb de kleppen op 3 verschillende spelingen geprobeerd. En ook die van de Haynes.

Dus het is niet echt te ruim dat de oorzaak is vrees ik.

groetjes

maaike

Zit de olie tot het maximum?
En idd is het echt ratelen of hoor je ze gewoon.
Want ik hoor die van mij ook wel nog, maar ze staan toch echt goed afgesteld. Dus is maar net wat je precies hoort. Lastig via een forum :)

he Maaike, zet anders in je profiel ff je plaatsnaam erbij, dan kan iemand die uit de buurt komt misschien aanbieden om ff te komen luisteren. :)

Is idd een idee... ;)

Maar 0,4 is te ruim, dat gebruik je bij een snellere nokkenas.

Is het tikken niet de distributieketting??? Daar heb ik nl. last van :)" title="Evil" /> En wat voor kleppendeksel heb je?? Zo'n alu ding???

Groeten Johan