kleur bougie

default

RE: kleur bougie

ik hbe het volgen de
de eene helft van de boegi is koffie met melk
en de andere is wit
en dit verandert niet van ik ook doe
meer benzine of minder de een helft blijft wit

ik heb hier nog een mini staan en daar is dit niet

het gaat om een uit 1973 1000cc met stage 1
met hs4

licht dit aan de kleppen of is er iets niet goed

want hij rijde goed
zonder happeren

default

RE: kleur bougie

Welke bougies bekijk je?
doordat de koeling van de kop lokaal verschilt. (bij de radiateur is het koeler dan aan de koppelingskant)
Is de verbranding ook niet gelijk. Gelijk zul je het niet krijgen, maar probeer in ieder geval geen witte te krijgen (is te arm mengsel) de koffie met melk zal dan wat donkerder worden.

default

RE: kleur bougie

ik kijk bij de 3 de van rechts als je er voor staat

en daar is de bougi de een helft wit de ondere helft koffie met melk

ik heb er van daag mee gereden en hij geraakt met veel moeite aan de 100 km/u

diedrick

RE: kleur bougie

kofie met melk is goed
verkleuring op 1 bougie ken ik niet maar asl de punt goed is dan lijkt dat me oke

ik denk dat als de rest van je bougie's er goed uit ziet het op het mengsel gebied we goed zit

hoe staan je kleppen ? en hoe is het met de staat van de ontsteking? en hoe staat het met de timing?

default

RE: kleur bougie

aan de ontstekking is de kap en rotor vervangen

voor de ontsteking aftestellen
is dit juist voot dat het lampje brand
of is het als het lampje juist brand

want als ik hem stel
stel hem voledig links en draai naar rechts
tot en met halver wegen blijft het lampje branden

ik sta voor de auto

RE: kleur bougie

Er zit iets fout, want een stage one moet wel iets harder kunnen dan 100km/u, ik denk dat je ontsteking toch niet helemaal goed staat.

Wat heb je precies vervangen of eventueel verdraaid? Wat was de reden van vervanging? Hoe reed ie voor je eraan begon?

Dennis

default

RE: kleur bougie

voor de stage 1 reed hij goed
dan heb ik de stage 1 op gezet reed hij zeer slecht
dan ontstekking bijgesteld en zo rijd hij nu

voor dat ik de ontstekking heb afgesteld had hij totaal geen kracht top +-70/80 km/u

heeft er hier imand ander een goed uitleg van de ontstekking aftestellen
eventueel met foto's

wan ik heb hier twee boekjes
en het staat er tweek keer anders in

ook met die boegi vint ik raar de een helft goed
de andere helft te arm

diedrick

RE: kleur bougie

te arm mengsel is teveel lucht .. misschien zuigt ie ergens valse lucht aan 1 kant van je spruitstuk ?? (kan gelijk verklaren dat je geen vermogen maakt - hoewel dan 2 bougies wit zouden moeten zien)
Alles goed gemonteerd? pakkingen? alles goed aangedraaid?

misschien toch je compressie eens (laten) meten, mogelijk sluit er 1 klep niet meer goed ofzo ...

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: kleur bougie

Ikzelf heb zwarte bougies,maar das omdat het mengsel te rijk is,krijg de schroef ook niet verder gedraaid voor armer en nog staat het te rijk.

Ja er zit een andere naald in,aab als ik me niet vergis (aac is standaard toch?)

Een lekkend spruitstuk (standaard) gaf bij mij meer vermogen zelfs,maar goed ik heb het weggehaald en er een stage 1 van gemaakt.
100km met stage 1 is onmogenlijk eigenlijk,mijnes draait ruim 160 (is schatting),maar echt zien kan ik dat niet ant de teller stopt bij 140 hehehehe.

RE: kleur bougie

Bruutmans schreef:
mijnes draait ruim 160 (is schatting),maar echt zien kan ik dat niet ant de teller stopt bij 140 hehehehe.



Erg grove schatting dan aangezien de teller ook een afwijking heeft... in het eggie zal je dus misschien maar 140 rijden... 8)

default

RE: kleur bougie

ik heb het over een boegi de aan de een helft wit is
en de andere helft is koffie met melk
en dit bij alle 4 de boegis

diedrick

RE: kleur bougie

Rene schreef:
Bruutmans":pzaam4fv]mijnes draait ruim 160 (is schatting),maar echt zien kan ik dat niet ant de teller stopt bij 140 hehehehe.



Erg grove schatting dan aangezien de teller ook een afwijking heeft... in het eggie zal je dus misschien maar 140 rijden... 8)[/quote:pzaam4fv]

Een schatting is het zeker.
Maar over de 140 zeker want de teller gaat maar tot 140 en gaat daar ruim overheen,ik haal net die 0 niet hahaha

default

RE: kleur bougie

De bougies van mijn 1.3 SPi zijn allemaal wittig!!! Wat kan ik daar aan doen ??

default

RE: kleur bougie

[size=75:37jt6eo9][topics samengevoegd - Crispy][/size:37jt6eo9]
M'n mini 1000 loopt sinds vandaag niet lekker. Het eerste waar aan ik dacht dat mis kon zijn was de (punten) ontsteking. Deze heb ik nagelopen. Ik heb zelfs een andere ontsteking (electronische) geprobeerd zonder succes. De toerenteller schoot als je gas ging geven soms met hikken even naar de 5k rpm? Er zit een nieuwe kap, rotor en puntjes op.

Toen bij het nakijken van de bougies kwam ik een soort witte aantasting tegen? Ze zijn zowiezo zwart dus afstelling - mengsel is niet goed. Ontstekings tijdstip staat op 8 graden.

Zie alhier een foto. Wat is dit wittige spul? Misschien koelvloeistof ofzoiets dat dus kan duiden op lekke koppakking?

Alvast dank :)

RE: kleur bougie

misschien je in dit topic iets kan vinden over de gekleurde aanslag op de bougie

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... highlight=

Jaapio

default

RE: kleur bougie

mini_man schreef:

Alvast dank :)


## mijn visie:
ofwel de bougies (zoals je ze toont op de foto) zijn de oorzaak van het probleem, ofwel ze zijn een gevolg van een onderliggend probleem.

ik zou ze vervangen door nieuwe (is hoogste tijd vind ik) en kijken hoe mienie dan gaat.
als ie nog steeds niet wil is er een onderliggend probleem en moet je verder zoeken of vragen.

als de beurs plat is kun je ook de oude bougies goed staalborstelen en op de juiste puntenafstand instellen.

RE: kleur bougie

Ook hier wordt nog wat gezegd over welke kleur wat betekent:
viewtopic.php?p=317500#317500"

RE: kleur bougie

[size=85:4e2sqehf][topics samengevoegd - Crispy][/size:4e2sqehf]
Ik lees heel veel over zwarte of koffie met melk kleurige bougie's

Maar mijn vraag is waar meot die kleut zo zijn helemaal onderop of het schroefdraad daarboven....

Mijn bougie's zijn zwart/ grijs aan het schroefdraad en beige aan het onderste puntje...

Ze zijn ook heleaal drooog :? :? :?

Wat moet ik doen help me AUB

RE: kleur bougie

ik ben niet technisch maar;

het gaat om de kop, het puntje zeg maar... en voor zover ik weet hoort de bougie niet nat te zijn

(correct me if i'm wrong please!)

RE: kleur bougie

Als een bougie nat is dan is dat benzine. Dus als je mini niet start maar wel draait.

RE: kleur bougie

link

Het gaat dus om het uiteinde, net onder de electrode (het bruggetje erboven zeg maar)

Natte bougies zijn per definitie niet goed, een klein beetje vochtig is geen probleem. Als ze te nat zijn werken ze simpelweg niet.

Goede kleur;


Te droog en te nat


Lees de site maar eens door.

RE: kleur bougie

[size=85:1ulncotj][topics samengevoegd - Crispy][/size:1ulncotj]
ik weet dat er al veel over de kleuren van bougies staat maar kon deze kleur niet direct terugvinden

het lijkt wel of de uiteindes van de boegies verroest zijn fotos had ik gemaakt maar daar is het niet geheel duidelijk op te zien

ik denk zelf een beetje benzine tekort, want vetttig waren ze ook niet

iemand die me zo kan vertellen wat het is....


weet tevens iemand ook hoe ik de zwarte dingen (oe noem je die) eraf krijg
die missen op me andere motorblok dus ik wil die omzetten, maar ik krijg ze er niet af

RE: kleur bougie

Die zwarte bussen zijn de binnenste homokineten, hoe je die los kunt krijgen kun je bv hier vinden:
viewtopic.php?p=481079#p481079
of hier:
viewtopic.php?p=117651#p117651