Klunk bij optrekken...

default

RE: Klunk bij optrekken...

Ik heb het volgende probleem:

- Gewoon optrekken in z´n 1 resulteert in gerammel (heel kort) klung/kleng
- Rijden en schakelen gaat dan prima, koppeling slipt niet en is net zo rap als normaal
- rij ik rond de 100 km/uur (± 4000 rpm) begint dat zelfde gerammel klung/kleng/kleng/klung (in willekeurige volgorde)
- ditzelfde gebeurt ook als ik gewoon doortrek naar de 4000 rpm bijvoorbeeld vanuit z´n 2.

Ik kan het optrekken geruisloos (als normaal) laten verlopen als ik heel langzaam mijn koppeling op laat komen. Ook als ik bijvoorbeeld even doorpomp met de koppeling (koppeling zit dus geen lucht in lijkt het ook de hulpcilinder doet zijn werk prima) maakt dit geen verschil.

My guess, het differencieel. Juist omdat het schakelen in rijdende toestand prima gaat.

Iemand anders een anders een idee. Anders moet ik namelijk met de motor naar mijn werk en het is net echt oktober geworden.

RE: Klunk bij optrekken...

ik heb ook een keer geratel gehad in mijn motor maar weet niet of dat hetzelfde was. het was in ieder geval een hoop lawaai en het werd steeds erger. heb de garage het laten nakijken en toen bleek dat de bouten in het koppeling huis, die de koppeling zelf op zijn plaats houden waren losgekomen. dat was een hoop rommel en ik hoop niet dat jou dat nu ook overkomt.

sterkte in ieder geval
Roel

RE: Klunk bij optrekken...

Ik denk de rubbers in de motorsteunen. Check die links naast de kop (als je voor de auto staat) en die onderaan de versnellingsbak zit aan de voorkant (heeft niet iedereen)

Kan zijn dat de rubbers versleten zijn of een steun gebroken of losgegaan

RE: Klunk bij optrekken...

Ik denk de rubbers in de motorsteunen. Check die links naast de kop (als je voor de auto staat) en die onderaan de versnellingsbak zit aan de voorkant (heeft niet iedereen)




jaaaa, dat hoopte ik ook ja! maar ik kwam uit op een hele nieuwe koppeling

default

RE: Klunk bij optrekken...

Nope dat zal het niet zijn!!!

RE: Klunk bij optrekken...

Mini Mart schreef:
Nope dat zal het niet zijn!!!


Wat?

default

RE: Klunk bij optrekken...

Mini Mart schreef:
Ik denk de rubbers in de motorsteunen. Check die links naast de kop (als je voor de auto staat) en die onderaan de versnellingsbak zit aan de voorkant (heeft niet iedereen)

Kan zijn dat de rubbers versleten zijn of een steun gebroken of losgegaan

RE: Klunk bij optrekken...

Leg ook even uit waarom niet ;)

default

RE: Klunk bij optrekken...

Omdat dit net even te voor de hand liggend is en ik heb dit uiteraard nagekeken om geen flater te slaan op het forum :x . Je voelt het namelijk ook in de versnellingspook en hoort het dicht achter het schutbord.

RE: Klunk bij optrekken...

Als je het in de versnellingspook voelt zou je een onder de auto moeten kijken, of de uitlaat tegen de pook aan komt. ik heb dit ook gehad, en dan voel je inderdaat een klunk in je versnellingspook.

RE: Klunk bij optrekken...

je je wielnaaf aandraaien die klunk kan zijn als er een tandje doorslaat. dit komt omdat er dan teveel speling op komt. snel aandraaien anders gaat alles naar z'n grootje ik heb het ook gehad. komen de meest vreemde problemen van. wil niet meteen zeggen dat dit het is maar dit kost bijna geen tijd om te checken en kan je heel wat onnodige dingen besparen.

default

RE: Klunk bij optrekken...

Hmmm, dit is iets om even te checken. Maar waarom gaat ie dan weer geluiden geven bij 4000 rpm en zelfs van het weekend bij de 3000 rpm.

RE: Klunk bij optrekken...

weet je zeker dat het niet je koppeling is, als het verergerd zou ik dat zeker na (laten) kijken!