K&N Filter of standaard?

RE: K&N Filter of standaard?

In mijn mini zit nu een K&N luchtfilter. Diegene van wie ik de auto kocht zei dat zo'n filter wel geinig was maar dat ik beter een standaard filter erop kon zetten ivm 'valse lucht'. Nou heb ik daar geen verstand van dus een vraag aan alle experts hier op het forum leek mij wel op zijn plaats.
Wat denken jullie?

Edit: is K&N ipv K&M... Tikfoutje...

RE: K&N Filter of standaard?

ik denk dat je moet zoeken op het forum ;)

dat valse lucht verhaal kan ik niet plaatsen, het is zo dat een open filter een betere flow heeft, waardoor je je carb opnieuw moet stellen...

als je je carb niet laat stellen dan gaat je mini een beetje horten en stoten omdat je mengsel te arm staat, dat is eenzelfde reaktie als bij valse lucht...

default

RE: K&N Filter of standaard?

Ik gebruik een origineel filterhuis met "green" inlegfilter.
Op mijn 1300 heb ik wel een cone en dit rijd prima. Wel even afstellen. (heb er ook een ander naald in)

grtzz Martin

RE: K&N Filter of standaard?

he, heb er sinds een maand een k&n luchtfilter in. en hij loopt veel rustiger .dit is een half open in de cone voor een 1.3i mini ,ben er heel blij mee
gr pieter

RE: K&N Filter of standaard?

Wij reden ook met een K&N filter en daar liep ie prima mee hoor, geen last van valse lucht zuigen of zoiets dergelijks.

default

RE: K&N Filter of standaard?

hoe zou die ooit valse lucht via een luchtfilter kunnen aanzuigen ???????????? er kan makelijker lucht door een k&n conefilter en daarom moet je de carb opnieuw afstellen omdat die afgesteld staat op een ori filter die minder lucht aanzuigt

RE: K&N Filter of standaard?

dieseltje schreef:
hoe zou die ooit valse lucht via een luchtfilter kunnen aanzuigen ????????????



Dat weet ik dus niet... Weet niet eens wat valse lucht is, vandaar de vraag ;)

RE: K&N Filter of standaard?

Valse lucht is lucht die wordt aangezogen zonder dat het mengsel op die hoeveelheid lucht wordt aangepast. Bijvoorbeeld als een pakking tussen je motor en spruitstuk of tussen spruitstuk en carburateur lek is. Door dat lek kan dan lucht naar binnen waar de carb niks van merkt. Wat de persoon waarschijnlijk bedoelde is dat je mengsel niet meer klopt als je je originele filter door zo'n sportfilter vervangt. Je carburateur werkt gedeeltelijk op de onderdruk die ontstaat tussen het filter en de carb. Als je nu een filter met een lagere weerstand (sportfitler) plaatst onstaat er minder vacuum om de carburateur te sturen. Vandaar dat er ook in andere antwoorden over andere naalden ('mengselbepalers') gesproken wordt. Bij de injectiemini's heb je dat probleem niet. Die computers zijn een beetje zelf-lerend en passen zich aan aan de nieuwe situatie.

Groeten,

RE: K&N Filter of standaard?

ik heb een k&n filter zon cone en ik vind het een goeie

maakt meteen een mooier geluidje

maar goed valse lucht is alleen een probleem als je dat bij je cilinders hebt dan verlies je druk en dan ga je dus minder snel. ff j&j (jip en jannekke taal :p)

RE: K&N Filter of standaard?

K dan... Ik wist dat ik aan het goede adres was hier!

Bdankt voor alle uitleg en hulp :)

default

RE: K&N Filter of standaard?

maar goed valse lucht is alleen een probleem als je dat bij je cilinders hebt dan verlies je druk en dan ga je dus minder snel.


da heet geen valse lucht maar een lekke koppaking

wat hogo uitlegde klopt helemaal
en omdat dan het mengsel niet meer klopt is de verbranding verre van optimaal enloopt dus je mini nie lekker(andere autos ook maar daar hebben ze andere forums voor :D )