Ik begrijp dat je de mengselschroef zo ver hebt teruggedraaid dat deze gelijk ligt met de behuizing van de carburateur ? Dat is wel een beetje erg ver terug dan !
Waarschijnlijk heb je daardoor een te arm mengsel!
Een goede basisafstelling gaat als volgt:
- Demonteer het deksel/zuigerkamer van de carburateur (3 schroeven).
- Kijk van bovenaf in de carburateur naar de messingkleurige sproeierbuis, en verdraai de mengelschroef zodanig dat de sproeierbuis gelijk ligt met de bodem van de carburateur.
- Verdraai de mengselschroef vervolgens 2 volledige slagen met de klok mee.
- Monteer de deksel/zuigermaker weer op z'n plaats (let op dat de naald in de sproeierbuis valt)
- Vul eventueel de carburateurolie bij tot net onder de rand van de zuiger/demperbuis.
Daarmee staat de carburateur in een redelijke basisafstelling, en hiermee zou de motor ook moeten kunnen starten.
Eventueel staat hier meer info (in het engels) http://www.sucarb.co.uk/TechnicalDetail.aspx?id=73
- Login of registreer om te reageren
RE: knallende motor bij starten
Ingediend door TorqueR11 op za, 08-12-2012 17:34
Hallo,
Ik ben een beetje aan het klunsen met mijn mini.
Ik heb laatst een hif44 carburateur gekocht en gemonteerd, maar na 8 weken stil staan wil hij nog steeds niet starten.
Er komt wel steeds meer leven in
Wat heb ik tot nu gedaan.
1. Ik heb de ontsteking uit elkaar gehaald:
verdelerkap ziet er versleten uit, ik heb de contactpuntjes van de kap geschuurd.
alles gepoetst, vet en vochtvrij gemaakt.
De contactpuntjes in de ontsteking ook geschuurd en afgesteld.
2. Nieuwe bougiekabels
3. Ik heb ook de CO schroef flink wat armer gezet, tot de moer vlak lag met de rand van de carb. Deze stond namelijk helemaal rechtsom erin gedraaid en dus op zijn rijkst.
4. De dashpot is ook op maat bijgevuld.
Alles wat moet draaien draait, in de carburateur zit ook niets vast.
Benzine genoeg.
Wel een lege accu maar met startkabels lukt het starten en omgooien ook toch
Na dit alles kwam er meer leven in alleen knalt ie flink, alsof de ontsteking nat is.
Mijn conclusie is dus gewoon een nieuwe verdelerkap erop zetten.
Wat zeggen jullie??
Groeten,
Rick Willems