Is dat ook als je andere stroomverbruikers aanzet ? Ruitewissers, achterruitverwarming, kachelventilator ?
Het lijkt me een massaprobleem, maar kan bijv. ook een niet goed bijladende dynamo zijn.
- Login of registreer om te reageren
Is dat ook als je andere stroomverbruikers aanzet ? Ruitewissers, achterruitverwarming, kachelventilator ?
Het lijkt me een massaprobleem, maar kan bijv. ook een niet goed bijladende dynamo zijn.
Hoi,
Dat dacht ik ook. Dus heb ik de dynamo al een kertje vervangen door een geriviseerde. de oude was toch aan vervanging toe!Dus ik denk ook een massa probleem. Wat doe ik hieraan. Het is wel zo dat mijn 2 versterkers ook aan de - pool van de accu hangen. Moet ik die misschien ergens anders aan maken? Of moet ik de - van van het zekeringskastje verbeteren?
Want volgens mij is dit alleen met kniiperlichten en remlicht.
GRTNx cyril
Is het niet zo dat je te zware versterkers hebt( die zoveel stroom gebruiken).
Even meten met een multimetertje. (meten is weten)
En anders zou ik inderdaad ook aan massa denken(op kaal metaal en de accupolen even met zuurvrije vaseline insmeren)
Suc7
Je moet even met een multimeter meten wat de spanning doet. Het klinkt alsof deze te ver inzakt bij belasting. Mogelijk dat er ergens een slechte verbinding zit die vermogen trekt.
RE: knipperlicht/remlicht
Ingediend door cyril op ma, 09-08-2004 23:05
HOi,
Ik heb een tijdje geleden een nieuwe radiuo in mijn auto gezet en deze vertoont af en toe wat kuren. Dus ik dacht deze radio deugde niet dus ik een ander geregeld. Maar deze heeft het zelfde probleem. Dus ik maar op verder onderzoek gegaan. Nu blijk ik een probleem te hebben dat te maken heeft met mijn knipperlicht en remlicht. En dus de geschalkelde voeding van mijn radio. De radio heb ik ernu uit dus die telt even niet meer mee in het evrhaal. Het probleem is er nu nog steeds. Het blijkt datr zodra ik rem en mijn knipperlicht aan heb dat deze langzamer gaat tikken. Ofdat er niet genoeg stroom is voor allebei. Hetzelfde gebeurde dus met de radio. Als de radio aanstond en ik trap op de rem dan ging ie effe uit. Dus ergens lekt er spanning ofzo? Hoe kan ik dit oplossen en wat is het probleem n echt? Kan iemand me helpen met deze vage omschrijving? Anders ga ik maar hulp vragen aan Martin als ik er van het weekend weer zie. (Volgens mij wordt hij en Erick onderhand gek van mijn vragen! Sorry!!)
Alvast bedankt,
Cyril