snarfvz schreef:
Die rare bevestigingsbout van de subframe steunen die in de dorpels gaat, kan zo'n bout krom worden? en als die krom is hoe kan dat veroorzaakt zijn, en is het verstandig om hem te vervangen door een rechte?
Dit lijkt op de bouten, waarmee je draagarm vast zit, niet??
Deze moeten idd recht zijn. Een flinke aanrijding of glijpartij aan die kant, kan zorgen voor een kromme bout. Effe in de boormachine: aan één kant, en zachtjes laten draaien. Wiebelig??= krom. Elk minicentre heeft die op voorraad. En ik denk de goede automaterialen zaken, moet ze kunnen bestellen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Knuckle-joints en bevestiging
Ingediend door snarfvz op vr, 11-08-2006 02:16
Hallo allemaal,
Ik heb weer motivatie om met mijn mini aan de gang te gaan, de planning is om bij het achtersubframe de rubbers te gaan vervangen door Polyflex, met het demonteren kwam ik achter de volgende dingen:
Die rare bevestigingsbout van de subframe steunen die in de dorpels gaat, kan zo'n bout krom worden? en als die krom is hoe kan dat veroorzaakt zijn, en is het verstandig om hem te vervangen door een rechte?
Een andere vraag betreft de knuckle-joints van de achterwiel ophangingen, bij het demonteren zaten de stofhoesjes niet over de cupjes,hoort dit (lijkt mij niet) maar hoe monteer je ze dan zodat de stofhoesjes over de cubjes zitten. of kan dit geen kwaad, dat die hoesjes er los tegen aan zitten hier een voorbeeld:
Als ik het vervang door Polyflex rubbers, waar kan ik dat dan aan merken, stugger rijgedrag?