Knuckle-joints in hoogte zetten

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Hoi hoi,

Het onderwerp zal misschien een beetje raar klinken, maar ik heb gehoord ([bedijfsnaam]) dat als je last hebt dat de voorkant van de mini een beetje te laag ligt ipv een Hi-low set ook wat ringen tussen de knuckle-joints kunt doen, want ik heb bij mijn mini het probleem dat als ik over een verkeersdrempel ga oid dat hoor ik de band net iets aanschaven aan de spatbord verbreders

Of is dat niet verstandig om te doen, of is het verstandiger een hilow set erop te zetten (Alleen voorkant)

zie: http://www.snarfvz.nl/mini5.JPG
en
http://www.snarfvz.nl/mini6.JPG

De achterkant is duidelijker hoger

OF bestaan er nog andere manieren om de voorkant iets omhoog te krijgen

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Hi,

Inderdaad kun je de voorkant ook verhogen door ringetjes tussen knucklejoint en trompet te plaatsen. De verhouding is 1:3, dus bij elke mm die je er tussen zet gaat de auto 3 mm omhoog.

Ik denk dat je er beter een HiLo set onder kunt zetten. Probleem met die ringetjes is dat wanneer het toch niet naar je zin is je de hele boel weer uitelkaar moet halen en dat is best veel werk. Als je direct een HiLo set monteert is dat een fluitje van een cent.

Een HiLo set koop je al vanaf zo'n 70 a 75 euro, dus dat is nog te overzien.

Dennis

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

De vraag is meer wat de oorzaak is. Als je nog geen Hi-Los hebt, of iets aanverwands, is het vreemd dat je auto te laag staat. Ik denk dat de cupjes van de knuckle joints versleten zijn en / of de veerbollen aan het eind van hun latijn zijn. Die ringetjes zijn dan een lapmiddel. Maar het is zeker mogelijk, als de kogel van de knucklejoint niet al te erg vastgerot zit in de aluminium trompet die tussen de joint en de bol zit.

Succes,

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Ik heb nu 1 kant los, de knuckle-joint zit heel erg vast in de trompet en in de draagarm, ik heb de gehele draag arm er nu onder weg (erin doen is weer een ander probleem (zie ander topic)

Bij het vervangen van de knuckle-joints moeten dan de bovenste draagarmen verwijderd worden of hoeft dat niet

default

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Heb een Mini uit 1996, en ook bij mij helt de voorkant nogal.
Het flexibele deel van m'n uitlaat raakt dan ook vaak de hobbels in de weg.
Zie dat er mogelijkheden zijn om de voorkant te verhogen, door het monteren
van een Hi-Low set.
Is dit makkelijk of moeilijk te monteren.
Waar moet dit dan gemonteerd worden.
Heb je hier nog speciaal gereedschap voor nodig.

Hopelijk heeft iemand antwoord op m'n vragen.

Alvast bedankt.

Rob

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Hier is een topic waar wat meer informatie in staat, ik denk dat je je antwoorden daar wel kunt vinden: viewtopic.php?p=70642#p70642

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Cooper-1 schreef:
Heb een Mini uit 1996, en ook bij mij helt de voorkant nogal.




Om het zoeken iets te helpen, je kan beter eerst de nylon/kunstof cupjes waar de knuklejoints/veerkogels in zitten checken.
HiLo op deze manier monteren is een lapmiddel...

default

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

Dank voor al de info. d:)b
Wel geweldig zo'n site :D waar je dit soort vragen kan stellen.
Zal inderdaad eerst kijken naar de cupjes, als ik daar niet uit kom dan wordt het toch een Hi-Low voor eronder.
Of misschien moet ik geoon naar een Mini specialist, die iets voor me kan betekenen.
Weet iemand nog er nog één in de buurt van Heinenoord, (onder de rook van Rotterdam)

Groet,

Rob

RE: Knuckle-joints in hoogte zetten

de ringetjes zijn een goedkoop lapmiddel,
maar zoals gezegd is het zoeken van de oorzaak ook belangrijk...
de cupjes zijn vaak versleten, maar dat veroorzaakt geen centimeters verschil...

De belangrijkste reden dat een mini inzakt zijn de veerbollen, die "verslijten"
in de mini miglia races gaan ze een seizoen mee, maar bij normaal gebruik wordt geadviseerd ze eens in de 10 jaar te vervangen.

Ik ben zelf jaren aan het klooien geweest met mijn minimarcos omdat de wegligging beroerd was, uiteindelijk bleken het de veerbollen te zijn die versleten waren...
Nieuwe veerbollen erin en het voelt nu een compleet nieuwe auto...