Vanaf wanneer doet dit probleem zich voor? Altijd al, of nu ineens?
wel een goeie kleur van je koelwater en het peil ook nog goed?
Hoe heb je de extra Fan getest? Is een elektrisch aangedreven neem ik aan? Misschien de sensor die ervoor zorgt dat ie aangaat?
- Login of registreer om te reageren
RE: koeling probleempje spi1300- 93
Ingediend door adventure op ma, 24-06-2013 16:23
Hallo allen.
Heb gister avond flink zitten spitten in het forum
om mijn probleem op te lossen.Maar na een dag sleutelen weinig resultaat
Op de provinciale weg geen enkel probleeem maar op de grote weg krijgt ie het gewoon warm na 20 min 130 blijft de naald net onder het rood hangen na 5 min op vluchtstrook komt ie weer in normale positie tussen het stipje en het rode vlakje
wat heb ik er allemaal aangedaan
kachel uitelkaar en helemaal schoon gespoeld radiator er uit was wat vettig helemaal schoongemaakt met ontvetter(buiten kant) ook de binnenkant gespoeld met water kwam nog geen korreltje roest uit met de mond doorgeblazen ik moest niet eens zo hard blazen om lucht te voelen aan de onderkant vervolgens gevuld met water en dan weer geblazen tot ie leeg was helemaal schoon termostaat in een pan water gaat open bij 80a85 graden en als ik aan de pomp draai draait ie moeiteloos rond zonder speling en hoor ik gorgelend geluid
ik rij wel erg zuinig 1op18 na boegie wissel als ie te arm staat word ie toch ook warm bij 80km hij loopt gewoon lekker trekt vlot op en loopt gewoon goed.
ben ik nog iets vergeten ik weet het niet.
oja als ik de kachel bij zet zakt de temp wel aardig voor 5 min en als daarna de ventilator van de kachel aan zet blijft ie wel onder het rode vlakje.
en extra ven in het spatbord schakeld ook goed uit en aan
wie het weet mag het zeggen
vriendelijke groet Frank