Heb je een 'standaard' thermostaat er terug in gedaan? Of 1 die al eerder open gaat? Kan namelijk ook schelen. Je zou ook nog kunnen denken aan een Fan. Ipv de plastic (11 bladen ofzo) een 2/4/6 blads metalen gebruiken.
Standaard radiateur is 3 core, 4 core zou 25% beter koelen, en 2 core nog weer beter.
Als ie zo snel warm loopt is er misschien wel wat anders aan de hand, al heb ik natuurlijk geen idee, maar er zijn genoeg fanatici die daar meer verstand van hebben hier
Succes ermee!
- Login of registreer om te reageren
RE: Koeling SPi
Ingediend door ruudjeh op vr, 01-04-2011 09:23
Ik weet dat er al heel veel over gevraagd en geschreven is, en ik heb al 1,5 uur bestaande topics doorgespit maar kan toch niet tot een bevredigend antwoord komen.
Ik heb een SPi uit 96, rijdt prima maar heeft wat last van oververhitting. Vandaag op de snelweg begon ie weer warm te lopen, dus ben ik even moeten stoppen om hem af te laten koelen. De elektrische fan werkt, en ik heb al een schakelaar om hem handmatig in te schakelen. Maar als ik hem bij dit weer al continu aan moet zetten dan voorspelt dat niet veel goeds voor de zomer :s
er zit een nieuwe waterpomp, thermostaat en koelvloestof in. Na het vervangen van deze heb ik het koelsysteem doorgespoeld met sodawater en daarna pas gevuld, dus ik neem aan dat het ook schoon moet zijn.
Nu komt dus de vraag : als ik een nieuwe radiateur koop, wat kan ik dan het beste nemen een 2-core of een 4-core? wat zit er standaard in? ik wil gewoon nu eens van dat warmte probleem af zijn!