Die extra plaat onder je thermostaat huis die moet er gewoon tussenuit. Die heeft alleen zin als je op de "metro manier" de kachel, spruitstukverwarming en overloopvat wil aansluiten. Als je op de "mini manier" wil werken heb je dat niet nodig. Een 1275 kop heeft geen bypass nodig op de waterpomp, je kan dus een waterpomp zoeken waar de bypass aansluiting dicht is (op zich geen slecht idee om een nieuwe te monteren) of anders dichtmaken. De aansluiting zijn dan hetzelfde als op je oorspronkelijke miniblok, evt moet je de kachelpomp-opening nog openboren.
Een oude binnenband om je zekeringskast lijkt me geen goede oplossing. Het vocht kan dan niet lekker meer weg komen. Het komt er toch wel in. Kan je niet de bedrading naar binnenleggen en de zekeringkast daar maken, dat lijkt mij de beste oplossing.
- Login of registreer om te reageren
RE: koelsysteem en electra probleem
Ingediend door snarfvz op zo, 22-05-2005 22:57
Hallo allemaal.
Het motorconversie project ligt even plat, want ik heb via een kennis gehoord dat mijn vader waarschijnlijk de kop van 1300 motor heeft gesloopt.
Mijn vader heeft namelijk, het onderste deel van het thermostaathuis verwijderd, zie als voorbeeld:
want deze hoort er eigenlijk toch wel tussen (volgens die kennis, want ik heb op de kop niet de aansluiting op de waterpomp) dus nu moet dat deel we weer op, hoe kan ik dat het beste doen? weet iemand dat, met wat voor een pakking(en) ik moet werken, waarschijnlijk kurkpakking, en wellicht vloeibare pakking??.
En dan is er nog een probleem, als deze aansluiten geplaatst kan worden dan krijg ik het probleem dat komt die strak tegen het frame van de radiator aan, hoe kan ik dat oplossen.
Ik heb nu ook de draadboom uit het motorruim gehaald, die omdat er gelast moet worden, en nu heb ik al een nieuwe zekeringkast gekocht met meer aansluiten voor bijv. radio, en neon-verlichting, maar aangezien de originele zekeringkast vaak problemen geven (corrodatie enz.) wil ik deze een beetje gaan beschermen, maar hou, want het gedeelte dat tegen het schutboard aankomt is open (niet dat de connectoren tegen het schutbord komen) maar ik wil het beschermen tegen corrodatie enz. maar hoe kan ik dat het beste doen (een stuk oude binnenband van een fiets ofzo tussen het schutboard en de zekeringkast?
Hier de zekeringkast:
En hier nog even het verschil tussen de originele trekstangrubbers en de nieuwe (ik ben op het moment bezig met de trekstangen proberen te verwijderen