Bij de carburateur blokjes heb je een open loop en bij de I-modellen een closed loop!!!
Carb's : Omdat er niets geregeld word om je gastoevoer naar je cat. optimaal te houden , heet dit open loop!
Kortom , als je dus veel gas geeft en weer los laat doet de cat. dus niet veel!!
I-mod's : Omdat er bij deze mini's een ecu in zit die alles wel kan regelen door middel van een MAP en lambda sensor word de gastoevoer naar je cat. geregeld door de mengselverhouding van lucht en brandstof te regelen!!
Kortom , als je dus veel gas geeft en weer los laat werkt deze cat. dus veel beter als bij open loop!!
Note : Om dat alles hoef je je dus helemaal niet druk te maken , gaaaaassssseen maar !
WEL ..... zorgen dat de cat er onder zit als je naar de keuring gaat , dat is verplicht!!
Voor het resultaat van de gasmeting maakt het niets uit bij open loop systemen , maar word simpel afgekeurd als ze merken dat t'ie er niet onder zit.
Bij closed loop maakt het wel uit , omdat je dan bij 3000rpm de lambda waarde ziet dalen (dan regeld de ecu) naar ongeveer 1-1.05 wat goed is , de mijne haalt nog steeds 1.02 !! Grtjs Jeroen2
- Login of registreer om te reageren
RE: Kop nummer indentificatie?
Ingediend door Dennis_P op ma, 12-05-2003 13:55
Halee
Op mijn blok van m'n 1275 staat o.a het nummer F75.
Nu heb ik terug gezocht wat dat betekend.
F75 : 9.4 CR, 3.1 diff, TBI, non open loop catalyst
Alleen wat bedoelen ze met non open loop catalyst.
Iemand enig idee?
Mvg
Dennis