Kop zorgen

RE: Kop zorgen

Ben benieuwd of "het forum" hier "al" antwoord op heeft. Vindt het wel leuk zo'n forum, daarom plaats ik mijn probleem eerst hier ff. Anders gaat ie door naar de DMML

Heb ong. een half jaar geleden een 1300 motorblok van de sloop uit een Rover Metro :? (ja die bestaan) geschroefd. Die heeft de afgelopen tijd in de garage gestaan (wel blijven smeren en draaien aan de krukas zo af en toe :) )

Nu wilde ik van de week eens verder gaan met het strippen van het blok voor mijn "nieuwe" mini. Echter al bij het begin stokt het letterlijk. Ik krijg de kop niet los. Heb de tuimerlaars eraf (met bijbehorende moeren), en de overige kopbouten ook los. 9 in totaal. Nog wil de kop niet los. (Nee het is toevallig geen 11-bouts helaas :( )

Weet dat een kop goed vast kan zitten, maar ik heb er in een uiterste poging een persje tussen gezet (heel compact persje ja), en niet los dus (kan max .5 ton persen zover ben ik niet gegaan nee :) ). Iemand ideeen.

Ik zou graag alles heel houden :0)

Groeten Bert.

RE: Kop zorgen

Hoe is dat afgelopen?

RE: Kop zorgen

ik was bij mijn klusje vergeten dat rubberslangetje onder de kop los te maken, dan trek je je ook het ongans...

maar ik heb ht idee dat bert wel zo slim is om de slangklemmen los te makn...

RE: Kop zorgen

mmm,misscjien een hele domme opmerking, maar ik heb toen vrij fiks op de kop moeten tikken met een hamertje voordat ie begon te schuiven ( wel een kunstoffen hamer.)

Wat voor soort pakking zit ertussen? Een koperen wil zich wel eens goed vastkoeken.

Don't hit me if i'm wrong |:( |:( |:(

RE: Kop zorgen

ik was bij mijn klusje vergeten dat rubberslangetje onder de kop los te maken, dan trek je je ook het ongans...



Bij een 1300 zit er geen bypass slangetje, dus dat zou geen verschil maken.
Ik heb dit ook weleens gehad, snapte er geen bal van waarom hij niet los kwam!

Wouter

RE: Kop zorgen

gelukkig, ik voelde me al zo'n dwaas...

echt zoiets voor mij, ook al eens de gas en choke-kabel verwisseld bij het monteren van de carb, geeft leuke effecten (cruise control op m'n mini ;)

RE: Kop zorgen

Wouter schreef:
Bij een 1300 zit er geen bypass slangetje, dus dat zou geen verschil maken.




Zeg dit niet te snel. Er bestaan wel degelijk 1300's waarbij het bypass slangetje er gewoon standaard op zit. Een Inno 1300 blok is hier een voorbeeld van.

@Bert heb je het al eens geprobeerd om het persje er tussen te zetten en met een hamer voorzichtig tegen de kop aan te tikken? Mischien schrikt die en komt die dan wel los.