koplampen mini 1300 '93

RE: koplampen mini 1300 '93

Ik heb hier thuis een mini 1300 uit '93 staan waarvan ik onder andere de koplampen moest vervangen omdat de spiegel kapot is.

Nu was ik ze eerst aan het testen en zag ik dat de linkerlamp niet helemaal goed functioneerde.

Ik dacht ja ik bouw gewoon de nieuwe lampen erin met nieuwe lampjes en al. Maar nu blijft het probleem zich toch voordoen.

Het probleem:
Als ik de schakelaar op stand 1 zet dan branden beide lampen perfect. Als ik nu overschakel naar stand 2, dan werkt enkel de rechterlamp nog perfect, maar de linker doet raar. (dan krijg ik een minder sterk licht al bij de andere)

Als ik dan de mijn schakelaar aan het stuur naar mij toe trek, dan gaat de linkerlamp helemaal uit en doet enkel de rechterlamp het nog.

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? En liefst ook een oplossing. Ik zou het morgen willen maken.

alvast bedankt !!

als je de hendel naar je toe trekt gaat je groot licht aan en ge dimlicht uit.

als je je schakelaar in stand 1 zet gaan je stadslichtjes aan, dit zijn losse lampjes...

in stand 2 gaat je dimlicht aan.

je dimlicht en grootlicht zijn samengevoegd in 1 lamp...

met je mini is hoogstwaarschijnlijk niets mis, maar de lampjes zijn aan vervanging toe...
van elk lampje is 1 van de 2 gloeispiraaltjes kapot lijkt me zo aan je verhaal te lezen het meest voor de hand liggend

dat is dus niet het probleem sorry :s want ik heb alles nagekeken van lampjes en die kapot waren heb ik vervangen door nieuwe. Het ligt echt aan iets elektrisch, maar weet dus niet goed hoe het moet, want dat motorruim van een 1300 uit 93 zit nog wel beetje meer elektrische bedrading in dan een 1000tje uit 84 :d

Toch bedankt bart !

dan wordt het met de voltmeter aan de gang om te kijken of alle fittinkjes genoeg stroom krijgen, ff zoeken op het forum op draadkleuren, ik heb ze ooit eens uitgeschreven...

Kijk ook eens naar de aarde verbindig(en)...

Die vraag komt me bekend voor wouterke?

En ze worden allemaal beantwoord in het meest voor de hand liggende wat ik je ook vermeld heb.

Waar msn niet goed voor is. Maar je bent niet de enige die dat doet via msn er zijn meerdere, vragen van alles en als dan een voorstel naar voren komt hebben ze geen tijd of moeten weg ofwel is er iemand anders gevonden die toevallig in de buurt woont en ook aan mini's werkt.

Ik weet het dat ik het eerst op msn heb gevraagt, maar misschien was er iemand op dit forum die het ooit al eens had meegemaakt. Ik heb de fout niet kunnen vinden. Ze gaan hem door een garage laten nakijken.

De mini is klaar dus hij zal 1 deze dagen hier weg rijden. :D

Ik moet er mij dus geen zorgen meer om maken.

Dit mag dus op slot van mij.

9 van 10 problemen met verlichting zijn terug te brengen tot slechte aansluiting op je zekeringenkast of een slechte massaverbinding. Trek al die aansluitingen maar eens (1 voor 1) los en maak ze goed schoon. Naar de garage kan altijd nog.

Is gegarandeerd een verbinding/massa probleem....