Inmiddels wat meer onderzoek gedaan.
Bij cilinder 1,2 en 3 kan je net met je nagel de cilinderbus voelen die er dus iets boven uit steekt. Maar bij cilinder 4 zit de cilinderbus precies gelijk met de bovekant van het cilinderblok.
Zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn?
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppakking stuk
Ingediend door Clubman Estealth op di, 27-08-2013 22:08
Gisteren op weg naar huis ging mijn Mini ineens wat meer herrie maken en slechter lopen. Na wat onderzoek bleek hij op cilinder 3 en 4 slechter te lopen.
Na het een en ander uitgesloten te hebben zat er niets anders op dan de cilinderkop te demonteren om verder te onderzoeken wat de oorzaak kon zijn.
Ik vermoede lekkende kleppen of nog erger.
Na een avondje sleutelen was de oorzaak snel gevonden.
Er was een stukje pakking weg tussen cilinder 3 en 4.
Ik vraag mij af wat hier de oorzaak van kan zijn?
Verder de kleppen nog op lekken gecontroleerd maar die dichten nog perfect af. Cilinderkop op zijn kop gelegd en wat terpentine erop gegoten.
Dit bleef perfect liggen en zakte er niet doorheen.
Nu dus op zoek naar een nieuw setje pakkingen en ik denk ook maar de kop laten vlakken. ook wil ik gelijk de klepsealtjes vervangen want de mini rookte soms behoorlijk. Pas compressie laten meten maar die was overal gelijk 13 bar.
Hebben jullie nog advies wat ik verder eventueel nog meer gelijk kan doen?
En weten jullie een goed bedrijf die mijn cilinderkop kan vlakken?
Ik houd mij aanbevolen voor tips.