koppeling

default

RE: koppeling

hoi

ik beh mijn master clutch pump of hoe dat het noemt in het nederlands
er af gehaald
en deze ontlucht
tijden het ontkuchen hen ik er een darmpje op gezet
en als ik hem in duw (pedaal induwen)en vast houd
loopt de olie trueg naar de pomp

een maal ontlucht heb ik hem dicht gemaakt
en ik kon het gewoon in duwen
is dit alle maal normaal

want om te ontkoppel moet ik 2/3 keer duwen voor ontkoppelt
en er zit geen lucht meer op
hulp cilinder is vervangen

diedrick

RE: koppeling

Normaal moet je met je pedaal induwen de boel gelijk kunnen ontkoppelen, dus het is niet goed.

Uit je verhaal begrijp ik dat je de koppelings hoofdcilinder (die op het schutbord) uitgebouwd hebt en schoongemaakt hebt.
Heb je na het inbouwen ook het totale koppelingssysteem ontlucht via de nippel op de koppelings werkcilinder? Want anders zou er nog best lucht in het systeem kunnen zitten die voor deze 'vering' kan zorgen.

Groeten,

Peter

default

RE: koppeling

ik heb het hier allen maar over de
master clutch pump

die ik ontlucht heb
dicht gedaan
op de plaats waar van de leiding begont naar de koppeling daar heb ik dat dicht gedaan met een onluchting nippel

en toen kon ik hem gewoon in duwen zonder weerstand

diedrick

RE: koppeling

Ok, je hebt hem dus nog niet in het systeem zitten, en terwijl hij nu ontlucht is en afgesloten kun je hem nog induwen zonder weerstand.

Ik zou er dan op gokken dat de rubbers in de cilinder versleten zijn, en omdat de olie er dan langs kan je geen druk kunt opbouwen.
Ik zou verwachten dat ie eigenlijk direct vast moet komen te zitten, omdat de hydraulische vloeistof niet samendrukbaar is.
Zit hij nu ook vol met verse vloeistof?
Misschien is hij wel aan een revisie toe.

Succes,

Peter

default

RE: koppeling

ja voledig nieuwe vloeistof

ik dacht ook al zoiets
dat hij leket
twee is beter dan een

het zal dus een nieuwe pomp worden

diedrick

RE: koppeling

Je kunt altijd nog even informeren bij een minicentrum wat ze er van denken. Voor zover ik weet is een nieuwe set rubbers goedkoper dan een volledige pomp (mits de boring van de cilinder onbeschadigd is).