koppeling

RE: koppeling

heb probleemen met me druk groep wie kan mij .
n goede oplossing geven zo dat ik niet weer aan de bak hoef .
wat t geval is .
heb nieuwe blok en nieuwe drukgroep paar weeken geleden zijn bouten van koppeling los getrild.
heb toen blok half uit elkaar gehaald op drupgroep uit auto te halen . (rotklus :x ) alles netjes weer vast gezet met rode loktijd.
en met momend sleutel .
en nu hoor ik weer t zelfde geluiden uit drukgroep komen .
weet 99% dat bouten weer los zijn .
duz mijn vraag wie hebt dit ook al keer me gemaakt en wat is de op lossing

alvast vriendelijk bedankt www.bschot.nl

default

RE: koppeling

base schreef:
heb probleemen


## verander de tekst van 'onderwerp' effu...
niemand zoekt naar 'drupgroep' (of bedoel je een hele meute lekkende mienies? :P )
(mini-meeting? :+) )

RE: koppeling

base schreef:
heb probleemen met me druk groep wie kan mij .
n goede oplossing geven zo dat ik niet weer aan de bak hoef .

en nu hoor ik weer t zelfde geluiden uit drukgroep komen .
weet 99% dat bouten weer los zijn .




Als je voor 99% weet dat de bouten los zijn zul je toch weer aan de bak moeten Bas :(

Heb je niet de borg-ringetjes (3) vergeten ?


André

P.S.

Voor de drukgroep hoeft niet de halve motor uit elkaar, het koppelingshuisdeksel is voldoende om er bij te komen.

RE: koppeling

uhh welke 3 ringetjes :(

heb karter deksel er af is wat klooien maar makkelijker dan blok er uit haalen .

heb alles los gehaald t waaren dit keer niet de bouten .
maar stater klans loop aan de binnen kand van me bak aan .
en de helle gebeuren swabert (krom) :(

alles weer trug gemonteerd .
heb nu probleem als ik me koppeling intrap gaat heel erg klappen en ratelen .

als ik me auto uit heb staan en zet m dan in zijn 1 of 2 trap dan de kopeling in .

kan ik niet de auto voor of achter uit dieuwen.
durf m niet testarten om uit tebrobeeren of t dan wel lukt :(

wat kan dat zijn en wat moet er gebuuren om t op telossen

RE: koppeling

[size=75:1z30kt7p][topics samengevoegd - Crispy][/size:1z30kt7p]
hoi heb klein stom foutje gemaakt |:(

heb me koppeling plaaten denk ik er scheef of wat er ook is gebeurd trug geplaatst.
en kon me auto niet meer koppelen dus alles weer los gehaald .
bleek me c-ring beschaadigt te zijn en me PRIMARY GEAR
de messing ring aan de ring kant af gebrokkeld te zijn voor de helft.
nou lijkt mij dat t heel belangrijk is dat dat goed is .
nou is mijn vraag kan ik dat vervangen of op een andere manier op lossen .
zonder m te hoefen vervangen wand dan moet naar mijn iede de blok uit me auto .
zijn daar vervanging ringen voor of bussen .
die je kunt plaaten op een of ander manier .

vr groeten bas

RE: koppeling

Compleet tandwiel vervangen is het eenvoudigst en het snelst. En dat kan ook met de motor in de auto!

RE: koppeling

oke als k t goed heb de keering er uit en dan kan je m er zo uit schuiven .
als t goed is :)

RE: koppeling

Yep, dat is de 'way to go' :)

RE: koppeling

dit heb ik 6 a 7 maanden geleden ook gehad.

bij mij was het hart uit de koppelingsplaat gebroken en allebei de bronzen bussen in de primary gear waren in 3 en.

ik reed 80 kmh. en opeens geen aandrijving meer de moter liep nog wel,maar liep heel lang "door"als je t gas los liet.

dacht dat t de diff pin was maar die was ok.
bleek bovenstaande te wezen..

geen leuk,goedkoop grapje..

RE: koppeling

base, ik heb je vraag weer aan je bestaande topic gehangen, is neem ik aan nog steeds een vervolg op hetzelfde probleem