Koppeling 850..

RE: Koppeling 850..

Hoi hoi,

Ik reed daanet met de Mini (850 van 1978) naar de stad en merkte dat de koppeling niet helemaal vrij komt.. Vrije slag is érg groot. En de auto heeft de neiging om weg te rijden met ingetrapte koppeling. Ook in z'n achteruit zetten gaat gepaard met een hoop gekraak.. :? :?

Als je de koppeling ook maar een klein beetje los laat, rijdt de Mini gelijk weg.
Zijn het nu écht de koppelingsplaten die versleten zijn, of zijn er meer dingen die er aan de hand kunnen zijn.. :?

Heb laatst nl. iets gehoord over een koppeling-cylinder...

Bij voorbaat dank voor de reactie's.. :D :D

(p.s. Kunnen we nu zondag met de Subaru mee..?? :P )

Groetjes René.

RE: Koppeling 850..

ik had laatst presies hetzelfde. Er zit tussen het pedaal en de "mastercilinder" een pin, die de 2 aan elkaar koppelt. bij mij was deze er uit gevallen, waardoor je idd de door jou beschreven symptonen krijgt.

Deze zit binnen in de auto, als je voor de voorstoel op de bodem gaat ligen kun je de verbinding zien, als je met de hand een paar keer het pedaal in drukt weet je welke je moet hebben.

succes!

RE: Koppeling 850..

meer dingen die er aan de hand kunnen zijn..



slijtage van de plaat is erg aannemelijk, maar het kan ook zijn dat de bedieningsarm is verbogen (of erg versleten)

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: Koppeling 850..

Eventueel zou je ook het zaakje kunnen ontluchten!?

RE: Koppeling 850..

Bedankt voor de reactie's. :D
Dat 'pinnetje' was het in ieder geval niet..

Ontluchten is ook wel een idee ja, maar geen idee hoe.. :? :?
Morgen maar eens aan de slag.. :P

Gr. René.

RE: Koppeling 850..

Ik heb hetzelfde gehad, was idd ontluchten.

voor hoe en wat zie:

link

RE: Koppeling 850..

Vanmorgen de koppeling ontlucht, en nog lekker mee kunnen rijden met de Brabantse Winter Rit.. :D :D

Bedankt voor jullie adviezen.. ;)

Groetjes René.