Koppeling A+ 998cc

RE: Koppeling A+ 998cc

Ik heb pas geleden een A+ blokje gekocht waar de vorige eigenaar aan de koppeling had zitten prutsen. De stelbout die uit de koppelingsdeksel steekt zat gewoon los. Ik kon ook niet ontkoppelen (ook hulpcilinder van de koppeling was kaduuk). Nu heb ik de koppelingsdeksel eraf gehaald maar heb geen idee wat ik nu verder moet doen?

Toevallig een bekend probleem? Ik kon het iig niet op het forum vinden :(

Hier wat foto's, misschien valt er wat op..

Alvast bedankt :)

Hoi,

lees deze links eens door ( en klik ook de links die in deze link wordt aangegeven )

link

Groetjes,

Maurice

ps. als je de stelmoer weer instelt en een nieuwe cilinder monteert, is het probleem dan niet al verholpen? Misschien wist de vorige eigenaar niet wat hij deed, en draaide maar wat. Terwijl het alleen de hulpcilinder was.

Hoi Maurice,
Ik heb de links even gelezen en waarschijnlijk ga ik toch dan even de koppeling uit elkaar halen.
Misschien is het probleem inderdaad de hulpcilinder, maar ik heb geprobeerd de cilinder met de hand in te drukken (lukte helemaal) en toch werd er nog steeds niet ontkoppeld

Ik weet niet hoelang dat blokje al stilstaat......maar misschien heb je last van klevende koppelingsplaten...dat komt ook vaak voor.

link

Groetjes,

Maurice

de grote centrale moer op foto 1 zit wel erg ver op de draad.
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cl ... jtstop.gif
dit plaatje van het oude type geeft aan hoe 'ie meestal ongeveer zit, dus met de contramoer ver op het uiteinde: als die moer zo ver opgedraaid zit kan het zijn dat de plunjer daarachter niet eens de drukgroep *kan* indrukken .. ergo geen (ont)koppeling.
Je zou ook eens kunnen kijken of het armpje nog heel is en de hefboom dus nog functioneert. (nr 53 op: http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=12&pos=5 )

HTH,
Theo van den Bogaard

Oke dat zal ik eens gaan nakijken allemaal :) bedankt voor de reacties!