Is flexibel darmpje nog goed, kan verstropt raken, even de slave pomp loskoppelen en dan je duim tegen darmpje houden en iemand laten pompen om te zien of je tegendruk krijgt. Das al een begin om te testen.
- Login of registreer om te reageren
Is flexibel darmpje nog goed, kan verstropt raken, even de slave pomp loskoppelen en dan je duim tegen darmpje houden en iemand laten pompen om te zien of je tegendruk krijgt. Das al een begin om te testen.
Ingediend door q-mania op za, 10-09-2005 17:05
Je bedoelt dat slangetje tussen hulpcylinder en kopere leiding?
Ja die is goed, alles is vernieuwd, de complete leiding is nieuw, dat slangetje, revisieset voor hulpcylinder en revisieset voor hoofdcylinder.
Met ontluchten is er ook lucht uitgekomen, zoals het hoort maar druk om de koppeling in te drukken is er niet...het spuit er aan de hoofdcylinder kant gewoon allemaal uit...
Ingediend door Mini Martin op za, 10-09-2005 20:09
Als de hoofdcilinder uitgesleten is kan je er wel een revisiesetje in zetten, maar je moet de boel wel eerst uithonen.
mzzls Martin
Als de boring duidelijk is ingesleten/ingepit helpt een revisiesetje niet. Met honen maak je de boring groter en dan zal het ook niet meer goed afdichten. Dan bouw je minder of niet genoeg druk op.
Als de vloeistof door de dop komt, lijkt het dat de druk op de verkeerde plaats komt.
Als alle onderdelen (zuiger, 2 seals, plaatje tussen bovenste seal en zuiger, veer) juist gemonteerd zijn, zou het kunnen zijn zijn dat de bovenste seal lekt en dat alleen de onderste seal druk opbouwt die weglekt in het reservoir.
Ingediend door q-mania op zo, 11-09-2005 23:42
Cool, thanks, ik ga hem van de week nog maar een keer uit elkaar halen en eens kijken of ik kan ontdekken waar het door komt....
Ik laat het wel weer weten!
Zover ik nog weet was de boring niet slecht c.q. heel weinig aangevreten, deze heb ik toen een heel klein beetje opgehoont..
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 12-09-2005 08:29
vergeet niet de voor de hand liggende dingen even te checken: heb je de seals/cupjes de goede kant op gemonteerd?
zie ook (nr 5 en 7) :
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/cl ... plmast.gif
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door q-mania op ma, 12-09-2005 22:17
Nou ik denk dat ik helemaal abuis was toen ik dat ding in elkaar gezet had, de veer zat verkeerd om, de bovenste seal zat verkeerd om. Dat allemaal hersteld en binnen 10keer pompen was hij al ontlucht en hij ontkoppeld nu perfect!!!
Geen remvloeistof meer die ontsnapt gewoon goed dus.
Op naar de remleidingen, en dan is hij bijna klaar voor de APK
Stomme ik!
Goed dat het weer ok is, maar ikzelf stap van die rev. kitjes toch af na deze zomer.
Meer dan een jaar geleden rev. kit gestoken op de hoofdcil. van de Moke waardoor hij terug hard en perfect remde, maar deze zomer (ondertussen nog geen 10.000 km gereden) weer het zelfde. De achterste remmen niets en enkel voor en het gevoel dat je onder (op de pedaal) op een vlak stuk ijzer zit te remmen.
Ik kan je zeggen ; dat dit geen pretje is als je van Zuid-Frankrijk naar Andorra de bergpassen aan het doen bent richting Salou .
Pomp zag er toen helemaal niet ingesleten uit (nauwelijks) en nu nog niet, maar ik denk dat het veelvuldig remmen en de 40° graden temp ermee te maken had, dat die rubbertjes gingen doorluchten.
Gelukkig hulp gehad van het serviceteam en een andere pomp kunnen zetten op 10km van de grens van Andorra.
Doet hier misschien niets terzake, maar het is mijn ervaring
RE: Koppeling: Ik snap er niets meer van!
Ingediend door q-mania op za, 10-09-2005 15:58
Hey,
Heb de werkcylinder met een revisieset "vernieuwd" en ook de hoofdcylinder..de leidingen aangesloten, de boel ontlucht (pff wat een klere werk) en elke keer als ik de koppeling in druk, dan lijkt het alsof de hoofdcylinder de druk niet aan kan want hij spuit de remvloeistof door het dopje van het resvoirtje naar buiten.
Met en bandijzer kan ik zonder al te veel kracht de koppeling gewoon indrukken en alles voelt dan goed aan, het lijkt er niet op dat er binnen in de koppeling iets zit wat het tegenhoudt.
Zodra ik de koppeling indruk zie je de arm bij de werkcylinder een klein beetje bewegen, en terwijl ik de koppeling ingedrukt houd zie je dat armpje ook weer langzaam terug gaan, zonder dat ik iets doe...raar maar waar.
Kan het dat mijn hoofdcylinder gewoon "helemaal" naar zijn gootje is?
Ik heb tussendoor ook nog een andere werkcylinder geprobeerd, daarmee had ik hetzelfde resultaat.
Ik snap er niks meer van!!!
Wie kan me helpen?