Dcircle schreef:
[..] het peil lag best laag, zou het kunnen zijn dat ik gewoon weer vloeistof moet bijvullen tot net onder het randje?? Of zou het ergens anders aan liggen? En als ik het bij moet vullen, kan ik daar net zulke olie voor gebruiken als gebruikt wordt voor hydraulische schijfremmen (Dot 5 brake fluid) ?
Vullen doe je met dot4, gewone remvloeistof. Lekken mag het niet, dus bijvullen is symptoombestrijding.
Ik vermoed dat je hulpcylinder lek is. De hulpcylinder beweegt uiteindelijk de koppelingsarm. Check even of het daar uitlekt.
Een revisiesetje voor die cylinder is niet duur, een nieuwe cylinder wel.
Succes!
Wouter
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppeling is langzaam ermee gekapt...
Ingediend door Dcircle op zo, 19-01-2003 23:01
Ik heb vrijdag een mini gekocht, bij de aankoop had ik al onder de motorkap gekeken en toen zag ik dat het dopje van het vloeistofreservoir van m'n koppeling er niet op zat. Dus toen heeft diegene waar ik m van gekocht heb er een dopje op gedaan voor me, in de eerste instantie was er niets aan de hand, maar toen ik gisteren aan het rijden was merkte ik, dat ik moeite moest gaan doen om van versnelling te verwisselen. Toen kwam ik erachter dat ik m'n koppelingspedaal steeds meer moest intrappen, maar op een gegeven moment voelde ik gewoon dattie gewoon niets meer deed, klote rijden is dat trouwens.
Ik heb gisteren toen ik thuis kwam nog even gekeken en met m'n vinger gevoel hoe hoog het peil was in het reservoirtje (is niet doorzichtig). En het peil lag best laag, zou het kunnen zijn dat ik gewoon weer vloeistof moet bijvullen tot net onder het randje?? Of zou het ergens anders aan liggen? En als ik het bij moet vullen, kan ik daar net zulke olie voor gebruiken als gebruikt wordt voor hydraulische schijfremmen (Dot 5 brake fluid) ?
Het gaat trouwens over een Austin Mini uit 85, 1000cc helemaal standaard.