Ik vind het sowieso al een vreemd verhaal dat je eerst terugmoet om te ontdekken dat de bedieningsarm ingesleten was...
Goed, iedereen kan iets over het hoofd zien maar ik vind dit toch vrij essentieel; hij moet gemerkt hebben dat er speling op zat lijkt me.
Als de koppeling niet goed gemonteerd zit en je blijft er te lang mee doorproberen heb je kans je krukaslagers (weer) te slopen; als de drukgroep niet vrijgetrapt kan worden krijgen deze namelijk de axiale kracht voor hun kiezen...
Het antwoord lijkt me eigenlijk een open deur intrappen: hoogstwaarschijnlijk is er iets niet goed gemonteerd..
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppeling koppelt niet goed
Ingediend door ballast op zo, 20-05-2012 18:27
Hallo,
Na een revisie koppelt mijn blok niet goed. Ik heb het blok terug gekregen van de reviseur en terug ingebouwd. Na de eerst keer starten een ratel bij de koppeling en schakelde heel erg slecht. Terug naar de reviseur geweest en die heeft de koppelingsdeksel eraf gehaald en geconstateerd dat mijn koppelingsarm ingesleten was. Die heb ik vervangen samen met de druklager en de bout waar de arm invalt en de druklager opzit. Hij schakelden bij het ophalen nog steeds slecht maar de reviseur velde dat het kwam door drukverlies. Ik heb eerst mijn vloeistof ververst en alles schoongemaakt. De koppeling wordt nu vergenoeg ingedrukt en heb geen druk verlies. De druklager as waar de 2 moeren op zitten(einde koppelings deksel) komt niet vrij bij stationair lopen. Hij trilt heel erg bij stationair lopen. Dus dat er iets tegen mijn druklager aan zit. Dat klopt dus niet. Weet iemand wat het kan zijn. Ik heb eerst graag even wat informatie voordat ik naar de garage terug ga.
Het probleem is dat hij niet goed schakelt 1-2-3-4 en achteruit helemaal niet. (bij koude motor krijg ik hem er nog wel in)
Alvast bedankt.