RE: koppeling lost beetje bij hoge toeren + schakelt moeilijk
Ingediend door G-force op vr, 28-05-2010 11:29
Misschien een lekkende keering waardoor er olie op de platen komt.
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door G-force op vr, 28-05-2010 11:29
Misschien een lekkende keering waardoor er olie op de platen komt.
Ingediend door reizendemoke op vr, 28-05-2010 12:23
dat was ik nog vergeten te vermelden:
de koppeling slipt niet door tijdens het rijden, hoe hard ik ook mijn best doe :)" title="Evil" />
de onderkant van het vliegwielhuis is droog.
Ingediend door Bartje op vr, 28-05-2010 14:28
Ey Robert !
De centrale as die het koppelingdeksel ingaat en waar het druklager op gemonteerd zit, wil weleens uitslijten, evenals het koppelings-asje wat door de koppelingscylinder bediend wordt.
Weliswaar trap je dan de koppeling volledig in, maar vanwege de uitgesleten opening in de centrale as wordt het druklager niet voldoende bewogen waardoor de koppeling niet volledig vrij komt.
RE: koppeling lost beetje bij hoge toeren + schakelt moeilijk
Ingediend door reizendemoke op vr, 28-05-2010 11:04
Hallo,
De gele moke schakelt alleen moeilijk wanneer de motor draait.
Ontkoppelen lijkt volledig te gaan (als ik zo boven de voorruit naar die as kijk die in het deksel van het vliegwielhuis zit).
Tevens kruipt de moke vooruit wanneer hij in versnelling staat, ik ontkoppel en de motor in toeren jaag. Op zich wel een leuke manier om op een IMM een meter of 2 vooruit te rijden, maar niet echt ideaal.
Schakelen gaat perfect wanneer motor niet draait, tijdens het indrukken van de koppeling heb ik geen drukverlies en het maakt niet uit of ik eerst enkele keren pomp of niet.
Zou de drukgroep zijn beste tijd gehad hebben ?
Groetjes, Robert