Al ontlucht?!? was bij mij het probleem van de week... even zoeken op ontluchten.
HIER heb je een link waar ik het vandaan heb...
- Login of registreer om te reageren
Al ontlucht?!? was bij mij het probleem van de week... even zoeken op ontluchten.
HIER heb je een link waar ik het vandaan heb...
Heb bij mijn mini gehad dat het lager in de wok 1 of 2 mm smaller was .
Hier door kon ik dus niet genoeg druk zetten.
Erg zuur als je alles geprobeerd hebt zoals nieuwe hoofd en hulpcilinders en dan nog niet kunt koppelen.
Nou, hier ook het probleem dat de koppeling niet/nauwelijks vrij komt. Het gaat hier ook om een pre-verto koppeling. Het verwijderen van de veer verbeterd de zaak iets, maar lang niet genoeg. Uiteraard heb ik de boel netjes afgesteld.
Nu heefd er eerst een verto koppeling in mijn mini gezeten, deze is vervangen door een pre-verto vanwege het monteren van een ligter vliegwiel.
Wat is er allemaal vernieuwd:
-vliegwiel (ja hehe )
-koppelingsplaat
-diagram
-straps
-druklager
-plunjer
-slave koppelingscilinder
-slang hiervoor
niet vernieuwd zijn:
-drukplaat
-arm + pin
-veer
-hoofdkoppelingscilinder
Wat verder wel opvalt is dat de slag van het pedal aan de krappe kant is. Dit is altijd al zo geweest maar met de verto koppeling werkte het gewoon.
De mini is van bouwjaar 1990 en heefd standaart een rembekrachtiger (pedaal box dus anders?).
Ik hoop dat iemand een idee heefd.
Mini Mouse,
Met de setup die je nu gebruikt krijg je niet voldoende slag van je druklager, dit wordt veroorzaakt door je armpje die alleen voor een Verto koppeling is. Als je een non verto monteerd moet je ook de lange arm gebruiken en je koppelingscilinder bovenop het vliegwielhuis monteren, bovendien de veer niet vergeten. Wat je ook niet moet vergeten is het stelboutje achter de arm, hiermee stel je de vrije slag in.
Groeten,
Carst
Ik heb wel een lange arm, maar dat is een 2ehandse. de koppelings cilinder zit ook bovenop het vliegwielhuis.
De veer en het boudje zijn niet vergeten .
Dus het het probleem is toch iets complexer
Mini_mouse.
Eerst heeft er een verto koppeling in gezeten, vertel je. De verto koppeling gebruikt een korte arm met de slavecilinder op het deksel. Een non verto koppeling heeft een lange arm met de slave cilinder op het huis.
Dit is een foto van een Non verto koppeling.
Dit is een foto van een verto koppeling.
Daar zit volgens mij het probleem.
Groet.
Leon
Even voor de duidelijkheid, ik heb alles van een preverto gebruikt!!!
Het ziet er dus dan ook zo uit.
Ik heb na wat scrollen op TMF, de volgende pagina gevonden: link
Ik ga maar eens de arm (die kogel daarvan die in de plunjer gaat was enigzins ingesleten, kan dus de oorzaak zijn) en de pin die daar aan zit vervangen voor de zekerheid. Dan is teminste alles nieuw, op de drukplaat na dan(lijkt me sterk dat het daar aan ligt).
Mocht het daar niet aan liggen dan zal ik de rest van de tips in bovengenoemde pagina nog kunnen proberen.
Ingediend door Theo van den Bogaard op do, 11-10-2007 17:02
zie ook:
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm
HTH,
Theo van den Bogaard
Nou, de nieuwe arm en pin zitten erin. Maar je moet het pedal zowat door de bodem trappen voordat ie vrij komt. En dan heb ik de vrije slag al wat krapper staan dan de 0,5mm dat in de haynes staat. Het is al wel beter dan het geweest is..
Eenigste dat ik nog kan bedenken is de slag die het pedaal maakt niet genoeg is. Pedaal staat ook wat laag in vergelijking met andere mini's. Dus ga ik daar maar eens naar kijken .
Je moet niet alleen de arm afstellen bij een non-verto, maar ook de ingaande slag. Dat zijn de moer en contramoer die op de ingaande as zitten.
Daar is een basisafstelling voor, maar vaak is het een beetje uitproberen wat het beste werkt qua afstelling.
Dennis
Zo, ik heb een werkende koppeling .
Ik heb het stangetje van de hoofdkoppelingscilinder een paar milimeter verlengt zodat het koppelingspedaal wat hoger komt te staan en je dus een grotere slag maakt. Pedaal staat nu ongeveer op de zelfde hoogte als bij de mini van mijn zus.
Dit in combinatie met de vrije slag wat krapper (0,20mm) afstellen deed het hem!
RE: koppeling (non verto) wie kan mij helpen?
Ingediend door paul engel op wo, 28-12-2005 21:30
hallo medeboarders,
ik ben bezig geweest met het reviseren van mijn koppeling nadat deze op een of andere manier vast is komen te zitten met starten. het gaat om een mini 1000 uit 1981 met de orginele non verto koppeling. ik heb hem nu weer zover dat ik de mini kan koppelen. ik krijg mijn koppeling alleen niet zo ver ontkoppeld dat ik hem in de versnelling krijg. met het afstellen met de daarvoor bestemde boutjes heb ik niks voor elkaar kunnen krijgen. mijn vraag is of jullie enige ervaring hiermee hebben of enig idee wat het kan zijn?
alvast bedankt
mvg
paul