koppeling raar verhaal !!!!

RE: koppeling raar verhaal !!!!

Raar verhaal ik heb een 1300 91, cooper blok in mijn pickup gebouwd ik ben rijdend met de cooper naar huis gekomen motor verwijderd op geknapt en in de pick up gebouwd .

Nu heb ik geen koppeling meer als ik hem intrap en in versnelling zet en dan start en dan de koppeling op laat komen pakt hij hem wel , maar als de motor draait en dan dan de koppeling intrap kan ik niet schakelen .

Als ik naar de cilinder en het asje kijk dat werkt alemaal en ik heb hem ook goed ontlucht


RARARAARARAARARA wat is er mis het wordt tijd dat ik er een kenteken op ga krijgen hij staat al van voor het imm in de garage te pronken om er uit te komen

gr minizot

RE: koppeling raar verhaal !!!!

wat je even moet bekijken is als je de koppeling helemaal indrukt of je dan met de hand de koppelingsbout nog verder kan indrukken, is dat zo dan moet je de centrale bout even goed afstellen.

RE: koppeling raar verhaal !!!!

hoi bedoel je die 2 grote stel moeren op de buitenkant die heb ik zo ver mogenlijk naar buiten gedraait zodat hij hem zo ver mogenlijk induw

RE: koppeling raar verhaal !!!!

ja idd die op de zijkant van de "wok".
Ik heb hetzelfde gehad met mijn mini.. en dat was ook kwestie van afstellen

Jaapio

RE: koppeling raar verhaal !!!!

ja die ja bij de 'wok' die heb ik nu helemaal uitgedraaid als ik die indraai duwd hij de koppeling niet zo ver in kan het daar dan toch aan liggen

dat ga ik morgen dan eens proberen

RE: koppeling raar verhaal !!!!

Iets met afstellen dat als je de koppeling intrapt dan moet er nog een voelermaat van ... tussen de moer en het huis zitten (dat is de stel moer van de 2 grote moeren.)

RE: koppeling raar verhaal !!!!

Volgens mij is het iets meer dan wat je met een voelermaat kunt meten (of je moet een hele stapel hebben)...
zie ook hier: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 474#128474

RE: koppeling raar verhaal !!!!

ik heb alles al geprobeerd wordt maar weer eens opn goeien dit weekend

iemand nog opties waar ik binnenin op moet letten of wat bij ander de oorzaak is geweest van niet meer kunnen schakelen

hoor het graag

RE: koppeling raar verhaal !!!!

Kan het zijn dat er verschillende soorten druklagers zijn en dat er een verkeerde ingezet is? (indien dit het geval is)

RE: koppeling raar verhaal !!!!

er zijn inderdaad verschillende druklagers (en koppelingen) nl: Verto en pre-Verto.
De pick-up heeft waarschijnlijk een pre-Verto en de Cooper een Verto, je moet daarvan de zaken als wok en armpjes en druklager wel bij elkaar houden;
dus als je de oude arm en hulpkoppelingscilinder van de pick-up op de wok en blok van de cooper hebt gezet gaat het niet goed werken ... foto?

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: koppeling raar verhaal !!!!

ik heb ook een raar probleem,

ik had begin deze week m'n apk waar hij doorheen kwam na 1.5 jaar niet te zijn gekeurd. Tijdens de keuring en net na de keuring kon er geschakeld worden, hierna niet meer. kreeg hem niet meer in z'n 1,2,3,4, en achteruit. te weinig druk.( kon het pedaal helemaal indrukken) Dit kwam doordat de cilinderwand van de hoofdkoppelingcilinder niet helemaal lekker was en er lucht in kwam, deze gereviseerd en ook de slave cilinder (pre-verto) Nu heb ik weer genoeg druk maar kan m'n pedaal nu maar tot de helft indrukken en dus nog niet schakelen. |:( haal ik de druk ervanaf door de slave cilinder los te koppelen dan kan het pedaal tot de grond. ( niks aan hoofdcilinder dus) slave cilinder gaat helemaal tot het einde dus daar kan het ook niet aan liggen.
Het rare is nu dat ik met een koevoet tussen de koppelings arm en een bout op het subframe wel de koppelingsarm nog 1.5cm verder kan bewegen( bovenaan de arm gezien dan) hier moet ik wel redelijk wat kracht voor zetten maar het voelt wel normaal, ( krijg gewoon druk van de drukgroep volgens mij).
Waar zou dit aan kunnen liggen want het lijkt wel of er iets is wat de boel blokkeerd. alleen is het rare dat ik met een koevoet wel de koppeling in kan drukken en als ik hem dan start en in een versnelling wil zetten dit gemakkelijk gaat,...... Ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen????? iemand dit probleem eerder gehad?

RE: koppeling raar verhaal !!!!

mischien verstandig om eerst even het hele systeem door te spoelen met dot3 of dot 4 en dan desnoods de leiding vervangen, mischien dat er wel een verstopping zit in je oliereservoir, heb je ook al gekeken of het probleem niet in het pedaal zelf zit ?

RE: koppeling raar verhaal !!!!

ik heb met het ontluchten het hele systeem alles meerdere malen goed doorgespoeld (met nieuwe dot4) dus daar zou het denk ik niet aan kunnen liggen. ALs ik b.v.b de slave cilinder afkoppel dan kan ik m'n pedaal helemaal tot de grond indrukken, en uiteraard spuit de vloeistof er dan uit.. haha

RE: koppeling raar verhaal !!!!

zou het kunnen zijn dat er onderdelen van m'n drukgroep af zijn gebroken die nu klem ziten tussen de drukgroep en de koppelingsplaat? :? :?

hoorde dit van iemand die een peugot had, waarbij de popnagels van de drukgroep af waren gebroken en klem waren komen zitten tussen de drukgroep en de koppelingplaat