in de koppeling gaat remvloeistof en dat heeft de eigenschap om water aan te stekken.
wat je zou kunnen proberen is het een keer te vervangen en opnieuw te ontluchten die van mij schakelde niet meer zo lekker/zwaar pedaal en bleef op lange stukken hangen en kwam dan weer heel langzaam op.
of het op lange stukken nu beter gaat weet ik niet maar het pedaal gaat al een stuk lichter.
en kijk dan ook ff of het staafje van de hulpcillinder nog vettig is.
en bij mij zit hij niet bij het potje van de remvloeistof maar aan de andere kant van de auto, gewoon ff de leidingen volgen vanaf de hulpcillinder.
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppeling schuurt? (of is het iets anders)
Ingediend door ultimasnake op do, 23-10-2008 16:45
Beste allen,
Sinds enkele dagen piept/kraakt/krijst mijn mini zodra ik optrek, dit geluid duurt maar meestal een seconde, en gebeurd alleen op naar mijn gevoel specifieke toeren.
Ik dacht eerst dat het de V-snaar was, maar dit lijkt me haast te specifiek qua wanneer het gebeurd en deze is recent nog vervangen en is goed gespannen.
Nu heb ik al wat gezocht (al is het een lastige aangezien het een vrij moeilijk te beschrijven geluid is). En kan ik tot de conclussie komen dat het waarschijnlijk mijn versnellingsbak/koppeling is (of iets daar tussen in denk ik). Echte oplossingen kan ik echter niet vinden.
het euvel is echt pas sinds enkele dagen en ook pas sinds het erg koud is geworden in Amsterdam. Ook kleeft de koppelingspedaal een beetje indien ik hem loslaat (hij schiet dus na het loslaten nog een klein stukje omhoog).
Nu heb ik echter door drukte op mijn werk nog niet de kans gekregen er op mijn gemak naar te kijken (het is donker als ik vertrek van huis, en ook als ik weer naar huis ga en de verlichting in de garage is r.k). Ook kan ik niet echt luisteren waar het nou vandaan komt omdat het alleen ontstaat als ik rij en heel schaars in neutraal maar voor ik dan weer voorin sta is het alweer weg....
Ik heb dus gelezen dat je een aantal punten kan invetten, maar niet welke. En tevens moet ik misschien even het olie pijl van de koppeling controleren (die zit naast de remvloeistof toch?). Het oliepijl van de auto zelf is wel in orde en zet net iets onder max (gecontroleerd op een koude motor).
Nu dan mijn 2 vragen, Waar moet ik kijken/doen? EN kan ik hier nog wel mee verder rijden (het geluid is wat lullig, maar als het verder geen ernstige schade veroorzaakt kan ik nog wel tenminste goed op mijn werk komen).
Alvast bedankt!
Edit... uit haast de FAQ vergeten te lezen.... kan het een van de volgende zijn? (probleem niet direct indentiek maar wie weet)
viewtopic.php?p=85501#85501
viewtopic.php?p=41649#41649