Koppeling uit elkaar halen.

RE: Koppeling uit elkaar halen.

Hallo :D

Een tijdje geleden heb ik de motor + sub-frame er onder uit gehaald om hem gewoon eens helemaal na te lopen.

Toen hij nog reed koppelde hij altijd heel zwaar dus vandaar dat ik hem wil vervangen, alleen heb ik van dat gedeelte niet zoveel verstand :(

De koppelings plaat moet sowieso vervangen worden dan neem ik aan maar wat nog meer en hoe moet dit gedaan worden?

En zijn er nog meer dingen waarvan jullie zeggen, nu je hem er toch uit hebt doe dat ook gelijk! omdat het snel slijt of maar euro werk blijft ;)

Groetjes,

Sam Hoosemans

RE: Koppeling uit elkaar halen.

Ik neem niet aan dat je meteen een complete motor-revisie ertegenaan wilt gooien, maar raadzaam is in ieder geval de krukaskeerring meteen mee te nemen uiteraard.
Ongetwijfeld hebben anderen nog meer aanvullingen...
Hoe is het olieverbruik etc?
Nu je er toch goed bijkunt zou je misschien meer zaken aan kunnen pakken..

RE: Koppeling uit elkaar halen.

Ik zal het op mij to-do-list zetten haha ;)

ik wil gewoon het geen vervangen wat versleten lijkt en wat momenteel zorgt voor die zware koppeling.

als ik voor de rest iets tegen kom waarvan ik denk mm kan ook wel hulp gebruiken vervang ik het ook.

olie verbruik heb ik al wat kunnen reduceren maar voor mijn gevoel lekt hij nog best wel wat als hij warm is geweest.

heb jij toevallig ervaring met de koppeling uit elkaar halen?

Gr sam

default

RE: Koppeling uit elkaar halen.

Hallo,

Wat voor een type koppeling heb je?

Verto of non vetro?

Heb je een lange koppelings arm of een korte? Korte is iets van 50 mm .

Verder heb je een fliegwiel trekker nodig om hem er af te trekken.


Raadzaam is om een haynes manual te kopen.