Demonteer de koppelingsarm en de as die in het midden van het koppelingsdeksel zit.
Maak deze beiden goed schoon en controleer of het gat wat in de centrale as zit, niet enorm is uitgelubberd. Het kan zijn dat de koppelingsarm niet ver genoeg meer opzij kan bewegen, en daardoor het druklager niet voldoende opzij beweegt om de koppeling te bedienen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppeling vast of los?
Ingediend door Snackey op za, 22-09-2012 17:35
Beste technici,
Ik heb een vraag over de koppeling in mijn '81 mini van:
Toen het motorblok nog in de in de mini zat, ontkoppelde de koppeling niet.
Ontluchten mocht niet baten, clutch lever ging ook maximaal naar buiten.
Nu is het blok uit de mini en heb ik de koppelingsdeksel er net af gehad.
Die grote moer op het eind heb ik een stukje uit/los gedraaid en de boel rondom het lager daar schoongemaakt.
Als ik nu aan die clutchlever trek, hoor en zie ik door het spiekgaatje op de deksel de drukgroep(?) richting vliegwiel bewegen. Daarbij hoor ik een soort *kloenk*.
Zou dit de oplossing zijn geweest? Kan ik op een manier checken of hij nu ontkoppelt behalve door het blok weer in de auto te hangen?
Heb een nieuwe koppelingsset (plaat, groep en lager) liggen maar heb niet de kennis om dit te vervangen.
Bedankt!
Grt Erik