WD40, kruipolie, oid
Spuit dit op de hevel van koppelingshulpcilinder en op die dikke as die de koppeling bediend. Als die wat roestig is cq stroef gaat kan dit ook voor koppelingsproblemen zorgen.
- Login of registreer om te reageren
WD40, kruipolie, oid
Spuit dit op de hevel van koppelingshulpcilinder en op die dikke as die de koppeling bediend. Als die wat roestig is cq stroef gaat kan dit ook voor koppelingsproblemen zorgen.
Ingediend door Deimos000 op do, 25-05-2006 19:07
Ik heb het geprobeerd, maar helaas..
Het kan verschillende oorzaken hebben , controleer eerst een paar zaken :
- haal de hulpkoppelingscilinder er eens uit en kijk of het niet vol zit met zwarte meuk ( had ik laatst ook )dus of de vloeistof nog goed is en het cylindertje nog goed functioneert. En/ of de hoofdcylinder controleren.
- Zit het blok stevig vast ( ff aan trekken en duwen )
Als het dit allemaal niet is dan moet je controleren of de koppelings plaat niet onder de olie zit. Zo ja , dan een nieuwe kopen en uitzoeken waar de olielek zit.
He! wij zitten met zelfde probleempje!!
Die van ons wil ook stationair wegrijden, en moeilijk in de 1 & 3 & R
We moeten de koppeling ook helemaal tot onder, eigenlijk door, de bodem drukken...
Blok zit bij ons wel stevig vast, net nieuwe motorsteun op gezet. Heb ook al netjes ontlucht.
HELP!
Anouk en Gerard.
Ontluchten is niet altijd voldoende , meestal is de hulpcylinder de boosdoener. Check maar eens de conditie van de afsluitrubber. Als die kapot is, scheurtjes vertoont of uitgedroogt is ( meestal ook corrosie rond de afsluiting ) dan kan er makkelijk vuil in komen.
Mijn advies : maak die boel eens goed schoon.
Ingediend door Deimos000 op vr, 26-05-2006 00:05
WD40 op de hulpkoppelingcylinder heeft inderdaad gewerkt..
Ik denk dat ik iet wat te ongeduldig was
Verder zal ik voor de zekerheid de hulpcylinder goed schoonmaken voor het geval "dat" het nog eens voorkomt.
Bedankt!
Als WD 40 je probleem heeft verholpen is het verstandiger om er OF een revisie setje in te zetten OF de complete hulp cilinder te vervangen...
In dit geval niet anders zou het niet op te lossen zijn met WD 40 wat nu wel het geval is geweest...
Je hebt wel gelijk wat betreft dat kogeltje onderaan de hefboom, dit is een hekel slijtage punt.
We hadden een rubber bij het "bakje" onder de versnellings pook los hangen en hij hangt nog maar aan één rubber...
Nieuwe rubbers besteld, gelijk ook maar een nieuwe hulpkoppeling's cilinder (kon er goedkoop aankomen )
Zaterdag maar eens monteren en zien wat er gebeurd.
Thanx.
(oh ja, WD40 hielp niet, is geen wonder middel!)
Goed, nieuwe rubbers geplaatst, nieuwe hulpkoppelingscilinder geplaatst en weer netjes ontlucht… Nu ZOU het goed moeten zijn. NOT! Nog steeds niet in achteruit te krijgen! Wel veel gekraak van “poetsende” tandwielen. Grrr…
Heb ook al in het grote boek naar de in en uit gaande slag gekeken, volgens mij goed uitgevoerd maar nog steeds geen R.
What to do??? Need help!!
(thanx)
Doet ie dat ook als de motor niet draait,want ik neem aan dat je probeert met een draaiende motor.
Ook niet als je ze er tegenaan legt? ""flopt"" ie er dan niet stiekum in?
Idd, ik heb het hier over een probleem met draaiende motor. Als de motor uit is krijg ik hem wel in de versnelling…
Als de motor draait en ik wil hem in de R zetten, dan “poetst” hij verschrikkelijk alle tanden! De tanden draaien te snel om hem in de versnelling te laten “floppen” (leuk woord) Het zou hooguit met veel geweld kunnen en dat wil ik het arme bakje niet aan doen…
(het lijkt wel of hij niet WIL ontkoppelen, in de R??)
Doet ie natuurlijk alleen bij de "R" en niet ook nog bij andere versn.
Lijkt alsof ie niet genoeg ontkoppelt idd,maar ik weet niet of het mogelijk is en als het is vind ik het raar voor een achterruitversnelling (scrabblewoord!),maar de synchromeschring (weer eentje!) van die versnell. zou ook wel eens gaar kunnen zijn.Alle anderen doen het goed!!
Kan dit? andere techneuten hier?
Ik heb dat bij de 2,maar die "flopt"em er wel nog in als je dat met beleid doet.
Ik zit ineens ook nog te denken aan het optillen van de pook,gaat dit wel ver genoeg?
Zo`n techneut ben ik nou ook weer niet,maar als die niet ver genoeg komt ratelt ie er ook maar wat langs af lijkt me.
@Bruutmans: een achteruit heeft geen synchromesh-ring i.t.t. de japanse(europese soms ook) auto's.
@ Anouk's Mini:
Klinkt als een niet goed zijnde drukgroep. Vliegwieldeksel demonteren en checken/ vervangen.
Als je een non-verto koppeling hebt, kan het zijn dat hij niet goed is afgesteld. Dit hebben we met onze mini ook gehad, sommige versnellingen ging hij niet in. Komt vrij naukeurig die afstelling.
Ingediend door jimno op di, 06-06-2006 20:36
[size=75:3pf28gha][Post toegevoegd-Demelza][/size:3pf28gha]
ik een vraag over koppeling als de motor uitstaat dan gaat hij met gemak in de versnelling maar zodra ik de motor start krijg ik hem niet meer in de versnelling ik heb vanmiddag de koppeling ontlucht maar help niet en hij trapt ook stoef als ik hem in trap
Ik heb je vraag aan een bestaand topic met dezelfde vraag toegevoegd. Hoop dat je er wat aan hebt.
ondertussen rijd onze Mini weer, en schakelen als de beste!!
Heb van alles geprobeert, zelfs koppeling helemaal op nieuw afstellen, niets hielp... Ben toen naar [een garage] gegaan en die hebben mij prima geholpen!
De koppeling ontkoppelde niet genoeg, slag was tekort. Ze hebben toen de koppel arm wat gebogen (naar rechts toe) en dat was alles!
Blij, Blij, Blij
(allen toch bedankt voor hulp en reakties)
[size=75:3f5pbosy][Bedrijfsnaam verwijderd-Demelza][/size:3f5pbosy]
RE: Koppeling / versnelling
Ingediend door Deimos000 op do, 25-05-2006 16:24
Ja hoor het is weer zover
Na het "probleem" met het knipperlicht (nog bedankt voor de vele reacties hier op! ), komt het probleem met de versnelling / koppeling. Ik krijg de versnelling er niet in.. tenzij de motor uit staat. Dan wel.
Ik heb een poging gedaan om de koppeling te ontluchten en het vloeistof bij te vullen, maar helaas, dit wil voorals nog niet werken. Zelf ben ik er heilig van overtuigd dat toch hier ergens het probleem ligt.
Grappig is als ik de motor uit zet, de versnelling in de 1 doe, de motor weer start, koppeling laat op komen rijd de Mini stationair weg Hetzelfde geldt voor de achteruit versnelling...
Vertel me aub niet dat de koppeling naar z'n gootje is
Alvast bedankt voor je reactie!