Begin er eens mee te kijken of er wel remvloeistof aanwezig is in het reservoir.
De slave is met een revisiesetje van +/- een tientje wel weer fris te maken, stelt niet zo bar veel voor..
- Login of registreer om te reageren
Begin er eens mee te kijken of er wel remvloeistof aanwezig is in het reservoir.
De slave is met een revisiesetje van +/- een tientje wel weer fris te maken, stelt niet zo bar veel voor..
Jep, master zit vol tot zn nek... Ik ga ineens een nieuwe slave kopen, niet reviseren. Hij was vastgeroest en ik heb zijn "cilinderwand" opgeschuurd toen, dus is niet perfect meer... De vraag is of ik ook best ineens een nieuwe master koop (want deze zijn wel best duur!) ?
En de bedoeling is dat ik een 1300 motor volledig ga reviseren. Is de master clutchpump de zelfde bij een 1000 en 1300?
Verschil in de slave is afhankelijk van het type koppeling dat je hebt.
Je hoofdcilinder is gelijk, ongeacht je koppeling of aantal cc.
Via Mini-toko's zijn ze duur ja, maar rechtstreeks via de handel valt wel mee...
Plastic uitvoering zoals deze, of een metalen uitvoering zoals dezes ...eigenlijk beter...
Niet gaan reviseren, dat schiet niets op!
EDIT: aangepast van rem- naar koppelingscylinders
Hey Brutus,
ik ga de gok aan door te zeggen dat dat hoofdremcilinders zijn, dit topic gaat over de koppeling
Hé vuk, je hebt helemaal gelijk!
Moe'k ook beter lezen....
Post is aangepast!
Zo is het juist idd ;-)
Kon even niet volgen hier..
Kga ineens beide vervangen, ben ik daar ook voorgoed klaar mee. Wel zijn de leidingen nog origineel (24jaar oud), maar die gaan niet kapot of wel?
De stalen/koperen leidingen slijten niet. Het kan alleen wel zijn dat de nippels heel vast geroest zitten.
als je de leidingen voorzichtig losdraaid gaan ze niet stuk, zou hij stuk draaien kun je een nieuwe laten maken of kopen voor een paar euro
wel wil ik je waarschuwen, voor de hoofdremcylinder moet je jezelf in een slangenmens veranderen (vooral als je geen brug hebt) achter je koppelingpandaal moet je een splitpennetje weg halen en later weer terugplaatsen.
voor de rest een werkje van een ochtendje veel suc6
Bedankt voor de reacties mannen!
@jameswatt30: dat busje en splitpennetje is idd heel lastig, been there, maar daar heb je toch geen brug voor nodig?
Neuh, maar wèl een flinke yoga-oefening en een punttang voor het betere piel- en freubelwerk...
ff voor de duidelijkheid, ik zou wel die flexibele slang vervangen die van het schutbord naar de hulpcilinder loopt
Heb de bestelling doorgegeven. Wat de koppeling betreft: nieuwe slave, revisiesetje master, flexibele slang en koperen leiding. Dan ben ik er voorgoed klaar mee. Weet iemand waarom ze die leidingen (ook rem) in koper maken ipv staal, minder stevig toch! Wel minder corrosiegevoelig natuurlijk..
Had de verkeerde koperen leiding besteld (stuur rechts), verdorie Dan maar terug die oude stalen leiding zeker. Kan je die lekken aan de koppen, waar je de stukjes met schroefdraad hebt?
Je kan ook even met je nieuwe en oude leiding naar een automaterialen zaak gaan, en een leiding op de goeie lengte laten maken met de nippels van de nieuwe.
RE: Koppeling werkt niet meer...
Ingediend door Miniscool op zo, 29-05-2011 21:42
Ben na 3 weken teruggekomen van een reis en nu heb ik geen druk meer op de koppeling (verto). De koppeling zelf is vernieuwd. Ik vermoed dat het de slave cilinder is die lekt omdat die vastzat bij het restaureren... Hoe weet je welk van de 2 pompen kapot is? Gaat de master cilinder niet heel lang mee? ((1000cc van 87') Alvast bedankt!