Ik kwam gisteren in vraagbaak iets tegen wat hier mischien mee te maken zou kunnen hebben.
Hier stond een exploded afbeelding in van de verto koppeling.. Echter met de koppelingsplaat verkeerd om.
Nu zit er op de koppelingsplaat aan een kant een uitstulping die volgens mij voorkomt dat je vliegwiel tegen het huis aan komt te lopen. Ik weet het absoluut niet zeker dit maar mischien heb je er wat aan. Ik zou het i.g. eens proberen.
Weet je ook zeker dat je die halve ringen (hoe heten die dingen?) weer terug op je krukas hebt gezet?
- Login of registreer om te reageren
RE: koppeling zet motor vast
Ingediend door martin krispijn op zo, 02-02-2003 23:35
ik heb een half jaar terug een 1275 metroblok gekocht en daarvan alle pakkingen en keerringen vervangen. nu heb ik laatst het blok ingebouwd en wilde ik kleppen stellen, kom ik erachter dat de krukas maar een kwartslag wil draaien en dan vaststaat.
ik het blok uitgebouwd, blijkt het in de koppeling te zitten. deze gedemonteerd en nu kom ik er dus achter dat het vleigwiel aan de achterkant klem loopt tegen het koppelingshuis. ik haynes erbij gepakt en ik heb alles toch echt zo zitten als op het plaatje van de verto koppeling getekend staat (plaatje 10.13)
ik heb wel het een en ander gewisseld wat betreft de koppeling met mijn oude 1000 mini blok maar ook dit was een verto koppeling alleen met kabelbediening en die van mijn metro is hydraulisch bediend.
ik heb zowel de platen, drukgroep als vliegwiel van de 1000 en de 1275 naast elkaar op mijn buro gelegd en ze lijken qua dikte het zelfde alleen staat op de ene koppeling dl no3 en op de andere dl no4, iemand enig idee wat dit inhoud en welke van de 2 in de 1275 hoort?
of heeft iemand een idee waarom het vliegwiel aan de achterkant tegen het koppelinghuis aanloopt, het lijkt wel of het vliegwiel te diep ligt of te dik is of zoiets.