Volgens mij moet je hem gewoon goed ontluchten, en daarbij constant het niveau van het reservoir zo vol mogelijk houden.
Als er geen olie komt uit je ontluchting nippel betekent dat dat er lucht in de leiding zit, niet dat hij stuk is. Als hij stuk zou zijn, en niet meer zou kunnen bewegen zou er juist olie uit moeten komen.
- Login of registreer om te reageren
RE: koppelingcilinder (slave) stuk???
Ingediend door XeroBas op za, 20-03-2010 12:12
Hallo mensen. Mijn vraag is eigenlijk meer een bevestiging. De koppeling van men 1000tje uit 83 heeft het plots begeven.In het vloeistoftankje zat nog wel voldoende olie maar zag er een beetje stroperig uit.Deze heb ik er uitgezogen om er vervolgens verse weer in te doen.Tijdens het ontluchten bewoog de hevel van de hoofdcilinder in het begin wel maar later deed deze niets meer, overigens zit deze niet vast of zijn er lekkages te bespeuren. Als ik de ontluchtingnippel losdraai zou er normaal gesproken olie uit moeten spuiten wanneer ik het pedaal intrap, dat gebeurd dus niet. Ik vermoed dat de hulpcilinder de geest heeft gegeven.Is er een manier om dit te testen/bekijken zonder deze eruit te halen? Of heeft iemand dit ook gehad en dat de oorzaak toch iets anders bleek te zijn.Ben benieuwd .
grts Sebastiaan.