koppelingscilinder

RE: koppelingscilinder

Heej

heb misschien wel een hele domme vraag, maar ik heb een probleem met met mini. Als ik de koppeling maar een klein stukje op laat komen dan begint de mini direct te rijden, dit was eerst niet zo. Ook is het koppelingsvloeistofreservoir ( ja ja lang woord) nu voor de helft leeg.

Als ik iemand anders de koppeling in laat trappen en luister zelf, dan hoor ik bij de koppelingsplaten een piepend geluid

Rara wat is dit

is dit de koppelingscilinder, Zoja waar mag dat ding zitten?
En wat is dat voor piepend geluid

Ook ligt mijn synchormeh-ring er uit van de 2e versnelling heeft dit met elkaar te maken?

Hopeleijk kan iemand mij helpen

RE: koppelingscilinder

mini_attitude schreef:
Heej


is dit de koppelingscilinder, Zoja waar mag dat ding zitten?
Hopeleijk kan iemand mij helpen



die vind je op de kap van je koppelingsplaten en vliegwiel links van je blok.. Kan zijn de rembekrachtiger of resevoir van je ruitewisservloeistof in de weg zitten

suc6 iig

Jaapio

RE: koppelingscilinder

Lekker plekje dus

mijn ruitensproeier zit achter in
mijn ECU en rembekrachtiger zitten in de weg indd.
Is dat die cilinder die uit mijn koppelingshuis komt dan? Daar piept het ook.

Groetn Jerko

RE: koppelingscilinder

er zit een soort hefboompje die dan in de koppelingscilinder gaat, ik had het zelfde probleem bij 2 andere mini's, onderste koppelingscilinder eraf halen, schoonmaken, nieuwe rubbers erin en nieuwe vloeistof dan is het opgelost.

RE: koppelingscilinder

dat armpje idd ff smeren.. het is niet heel erg veel werk verder.. gewoon even rustig voor gaan zitten. Ik denk dat je je ECU wel kan laten zitten om erbij te kunnen

Jaapio

RE: koppelingscilinder

Ik heb nu de koppelingcilinder bij de motor eraf gehaald. Klopt het dat de hefboom die naar de drukgroep gaat geen weerstand bied? je kan hem met de hand gemakkelijk heen en weer bewegen en die bout die uit het koppelingshuis komt er zo 2 a 3 cm uit!
Is er iets mis met de drukgroep? :?

RE: koppelingscilinder

als je de bout met je hand inkan drukken, klopt er iets niet.
dit gaat redelijk zwaar.als je je koppelingspedaal intrapt, gaat drukt je koppelingscilinder het hefboompje aan, die die bout naar binnen drukt.
begint de auto direkt te rijden als je de koppeling een klein beetje laat komen, dan drukt je koppelingscilinder de bout niet ver genoeg naar binnen.
ik zou je koppeling eens ontluchten.
waarschijnlijk is dan je probleem weg.

dat neemt niet weg dat je probleem verholpen is.
waarschijnlijk heb je ergen seen lekje.
ff zoeken op koppeling ontluchten, en op lek koppeling.

lukt vast.

RE: koppelingscilinder

nee hij kan inderdaad vrij bewegen maar dat is de andere richting dan wanneer de koppeling bediend wordt.