RE: koppelingsplaat montage
Ingediend door Belske op za, 13-06-2009 22:28
Ja, dat is de bedoeling want als de plaat niet klem zou zitten tussen vliegwiel en drukgroep zou je auto geen meter vooruit komen.
Je moet echter wel opletten dat je de plaat met de goede (lees, hoogste uitstekende kant van de tandring in het midden) tegen het vliegwiel monteert want anders kan de drukring van de drukgroep tegen de plaat aankomen als je de koppeling intrapt.
Verder moet je opletten dat de buitenste ring van de drukgroep (dat ding met de puntveren die naar het midden wijzen) goed over de pasbussen in de nokken op het vliegwiel vallen en dat die ring bij het vastdraaien tegen die nokken aan ligt.
Succes.
- Login of registreer om te reageren
RE: koppelingsplaat montage
Ingediend door hartsemaster op za, 13-06-2009 20:51
op de afbeelding hieronder staan de oude (links) en nieuwe koppelingsplaat(rechts)
in een ander topic(link) had ik al gelezen dat de veetjes zijn om grote klappen op te vangen, en dat je deze kan vervangen voor een simpele koppelingsplaat.
maar, is het wel normaal dat met de nieuwe koppelingsplaat het niet allemaal in elkaar valt, maar dat het onder kracht er tussen geperst zit? zie afbeelding hieronder. (oftewel het vliegwiel en de 'clutch back plate' worden van elkaar afgehouden door de koppelingsplaat, is dit juist de bedoeling of niet??)
alvast bedankt voor de hulp.
gr. david