RE: koppelingsplaat vervangen?
Ingediend door metrodriver op vr, 03-08-2007 18:20
Jeroen25 schreef:
de drukgroep een enigszins blauwe waas heeft.
## imho: als je die drukgroep roodgloeiend gestookt heb zul je de veren (vingers) wel uitgegloeid hebben, lijkt me niet goed voor de veerkracht.
de koppelingsplaten zijn nu nog 7.5 mm dik.
## dat zegt me even niet veel, het gaat immers om de dikte van de voering die op de plaat zit.
de dikte kun je alleen maar beoordelen bij vergelijken met een winkel-nieuwe van hetzelfde merk. (schuifmaatje mee naar de winkel).
en of dun 'te dun' is hangt af van wat je met je koppeling doet (laten slepen, volgas stoplichtstarts e.d.)
- Login of registreer om te reageren
RE: koppelingsplaat vervangen?
Ingediend door Jeroen25 op do, 02-08-2007 17:34
Ik ben momenteel mijn 1300 MPI blok met verto koppeling weer in elkaar aan het zetten. Bij het uit elkaar halen heb ik om mijn vliegwiel los te krijgen oa de boel heet gestookt zodat de drukgroep een enigszins blauwe waas heeft.
Daarom wil ik nu dus maar de drukgroep vervangen. ik zit alleen nog te twijfelen of ik ook de koppelinsplaat moet vervangen.
volgens mij moet die in principe tegen de hitte kunnen, en zit daar ook nog eens de drukgroep voor. de koppelingsplaten zijn nu nog 7.5 mm dik. daartegenover wil ik niet straks weer opnieuw het vliegwiel los moeten maken om de koppelingsplaat alsnog te vervangen.
Wat is de dikte van een nieuwe koppelingsplaat, en zou die tegen de warmte van een brander moeten kunnen?
Groeten
Jeroen