Ja, das niet zo slim he .
Je kan wel kijken (met 2 man) of als je het pedaal in trapt of de hevel wel naar buiten komt bij het vliegwieldeksel. Wat misschien zoizo wel goed is om te doen je onluchtingsnippel open en kopeling intrappen (pompen) zodat allen (verkeerde) olie er uit komt (wel netjes opvangen!). En dan vervolgens met de nieuwe juiste olie aanvullen (DOT4) en ontluchten. Als hij het dan niet doet is reviseren natuurlijk een must.
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppelingsvloeistof en ik.
Ingediend door Rompestomper op ma, 04-05-2009 11:57
Hallo mini techneuten,
Laat ik allereerst beginnen met zeggen dat ik iemand ben die eerst doet en dan kijkt hoe het moet. Zeker een jaar terug had ik problemen met de koppeling en gekeken naar het reservoir en dat bleek best leeg te zijn. Die ging ik dus bijvullen 'je raadt het al' met het verkeerde spul. Ik had er versnellingsbakolie in gegooid. Ik ga het niet verhullen het is gewoon een domme actie geweest. Maar het vreemde is ik heb hier dus langer dan een jaar mee gereden met zo nu en dan wat probleempjes maar niet meer dan de andere mini. Nou ben ik 4 maanden naar oostenrijk geweest en me broer heeft me mini 2 keer in de week bereden zonder problemen. Ik kom terug en in het begin reedt hij nog maar na een week deed hj niks meer.
Het probleem ligt bij het schakelen, Startmotor en alles draait prima maar als ik wil schakelen krijg ik hem niet in de versnelling. Ik dacht eerst dat het aan me koppeling lag maar nu is een man van de anwb langs geweest en die zegt dat het door die versnellingsbakolie komt terwijl ik daar wel zeker een jaar mee gereden heb.
Nu is mijn vraag; moet ik doen wat de anwb zei en me hoofd en hulp cilinder reviseren? of me koppeling ontluchten ?
Ik kan natuurlijk gewoon eerst ontluchten enzovort om zeker te zijn maar is die versnellnigsbakolie echt zo slecht voor me auto als ik er langer dan jaar mee gereden heb?
De mini vernietiger