koppelingvraagje

default

RE: koppelingvraagje

hey mijn mini`s koppeling verbruikt vloeistof het is heel vreemd hij lekt nergens ik kan het nie ontdekken maar in een week tijd is da potje van tot de nok toe vol naar bijna helemaal leeg gegaan en hij ontkoppelt perfect dus er zit geen lucht in het systeem wat kan dit voor iets zijn ik vind het maar een raar zaakje

RE: koppelingvraagje

als je lang genoeg niet vult stopt die vanzelf wel met werken hoor... ;)

Als je voor je mini staat dan moet je links van je blok kijken. Daar heb je een cilindertje zitten die je koppelings heveltje induuwd. Deze heeft aan het einde (waar het koppelingsheveltje ingaat) een rubbertje zitten. als je dit rubbertje aan de kant trekt en het is er achter nat dan is dat cilindertje lek. Mocht het droog zijn dan moet je in je mini gaan kijken bij je koppelingspedaal. Als je je koppelingspedaal volgd naar bovenaan en daar met je hand voelt en het is daar nat dan is je hofdpotje lek. Dit zijn eigelijk de enige wat vaker lek zijn. voor beide (iedergeval zoiezo voor diegene op je blok zit)heb je revisiekitjes

default

RE: koppelingvraagje

jah maar als het daarachter nat is is die lek dus zuiget die ook lucht aan als je de koppeling los laat en dat id dus nie het geval hij blijft heel moooi op druk maar het vloeistofpeil gaat wel omlaag

RE: koppelingvraagje

nee er hoeft geen luch in het systeem te komen. Ik heb het vaker gemerkt dat het potje snel leegliep maar geen lucht aanzoog. Ik zou maar is je mini gaan betasten als ik jou was ;)

default

RE: koppelingvraagje

owkee dan dan ga ik mn mini maar is onzedelijk betasten :P :P

RE: koppelingvraagje

behandellen zoals je je vriendin behandeld ;) O+

default

RE: koppelingvraagje

jah idd
hahahahahahah
jammer da het netr 4 weken uit is:( maarjah ik bedenk wel hoe ik da vroeger(toen er geen drempels maar kuilen waren) deed :D

RE: koppelingvraagje

Ik had dus hetzelde probleem, koppeling deed helemaal niks meer. Ontluchten en bijvullen en hij reed weer als een tiet, maar na een paar kilometer viel het weer terug en ik had bijna geen vloeistof meer in het potje. Het moest dus ook een lek zijn. Toen kwam ik erachter dat het rubberen slangetje wat vanaf je koppelingscylinder komt tegen een remleiding aanlag, deze remleiding wordt af en toe warm en hierdoor smolt er een gat in de rubber leiding. Waardoor de dot 5 er daar uitlekte.
Nieuw slangetje is in bestelling :D

RE: koppelingvraagje

Hey van mij dan effe een vraagje wat voel je als die vloeistof op is want mijn koppeling gaat de laatste tijd namelijk ook wat stroef? Of kan het bij mij daar niet aan liggen zal zo eens even onder de kap kijken.