Koppeling..(werkt niet)

RE: Koppeling..(werkt niet)

Ik heb gezocht, maar niet het juiste probleem met het juiste antwoord gevonden.

Ik heb een 1000('88 ) omgebouwd naar een 1300(89/90)
en nu heb ik het koppelingshuis omgezet (er werd mij vertelt dat , dat kon zonder problemen).
Die 1300 heeft een langer armpje die is nu dus omgezet naar de korte ( die erop zat)
Maar nu werk de koppeling niet meer . Hij is ontlucht
alleen wil die as in het koopelingshuis niet heen en weer. Ik heb ook erg weinig druk op mijn pedaal.

Wie heeft hier de oplossing voor (het liefst zonder dat het blok er weer uit moet)

RE: Koppeling..(werkt niet)

In principe zijn de onderdelen van de genoemde bouwjaren uitwisselbaar.
Mijn gok, als er verder niets uitelkaar geweest is: bij het verwijderen van de Metro-arm is de as gedraaid en zit nu met de Mini-arm op z'n kop (het gat is normaal boven groter dan onder). Dat kun je makkelijk met de motor in de auto checken.

Met 'koppelingshuis' bedoel je waarschijnlijk het deksel (met de arm en het druklager) ?

RE: Koppeling..(werkt niet)

Yep, die wok zeg maar.

Maar die as is niet los geweest is zo over gezet.
En alles werkte eerst wel. :? :? :?

RE: Koppeling..(werkt niet)

Vreemd...
Maar de as kan dus wel draaien als de arm eruit is.
Heb je ook het afstandsbusje tussen montagebeugel en deksel terug gezet ? (anders flext de plaat als je de koppeling intrapt en gebeurt er ook weinig)

En heb je het vloeistofniveau wel bijgevuld voor/tijdens het ontluchten ? Ik zou dat nog eens proberen.

Heb je ook de moer op het eind van de bedieningsas gesteld ? Er moet ca. 6 mm speling tussen moer en deksel zijn als de koppeling niet is ingetrapt.

RE: Koppeling..(werkt niet)

HIJ WERKT...!!!!!

Gelukkig, we zijn met zijn tweeen bezig geweest en inderdaad hij was ontlucht maar niet goed . (niet zelf gedaan )
Want er zat teweinig vloeistof in |:( |:( |:(

Dus volgende keer ook daar maar opletten.

CMC d:)b d:)b d:)b Bedankt .
( nu alleen de draadjes verbinden (aansluiten)
En dan hopelijk weer rijden. :)