Ik ben niet zo'n voorstander van grof geweld voor dit soort zaken, maar goed: je hebt hem los.
Koop een busje goede kruipolie (dus geen WD40..) en spuit dit heveltje/kniepunt werkelijk zeiknat.
Laat een helper de koppeling ingetrapt houden zodat je ook achter het stangetje op de as in de wok kunt spuiten.
Daarna vooral een paar keer trappen om het spul los te krijgen.
Tweede optie is dat het drukgroep mechanisme vast zit.
derde optie is dat de slave of hulpcylinder lek is en dus niet goed werkt.
Als de motor wordt gestart, kun je dan zonder gekraak schakelen/ ontkoppelen?
Wil de auto gaan kruipen met ingelegde versnelling en ingetrapte koppeling?
- Login of registreer om te reageren
RE: Koppelprobleem
Ingediend door ErikJ op di, 15-11-2011 14:56
Hallo mensen,
Mijn mini heeft een tijdje stil gestaan, en daardoor was de koppel/ontkoppelstang in het vliegwielhuis(?) vast geroest o.i.d.
Deze heb ik los gekregen met een hoop vet en een hamer. (zie afbeelding)
Als ik de koppeling indruk gaat de hulp cilinder wel op en neer maar niet ver genoeg heb ik het idee, het voelt net alsof mijn slag te kort is.
Nu is mijn vraag hoe kan ik dit fixen?
Ik heb alles goed ontlucht, kan het zijn dat het hulpcilindertje is overleden? of zie ik iets overhoofd?
Groeten Erik.